מתנחלים התקיפו מוצב צבאי ויידו אבנים ביצהר, 6 שוטרים נפצעו

שעות לאחר שבפעם השנייה בתוך יומיים נוקבו צמיגי ג'יפ צבאי ביצהר, אירעה שוב תקרית חמורה נוספת בין מתנחלים ביהודה ושומרון לבין כוחות הביטחון.

הלילה (בין שני לשלישי) נערכה פעילות משותפת של צה"ל, המשטרה ומג"ב – למטרת החרמה והריסה של חמישה מבנים בלתי חוקיים ביצהר, שניים מהם מאוכלסים. במהלך הפעילות החלה הפרת סדר אלימה של מאות מתיישבים, שכללה יידוי אבנים, הבערת צמיגים וחסימת כבישים. כמו כן, הותקף מוצב צבאי באזור. בתגובה, כוחות הביטחון עשו שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. כתוצאה מהתקרית, נפגעו באורח קל שישה לוחמי מג"ב. מדובר צה"ל נמסר לאחר התקרית: "אנו רואים בחומרה פגיעה בכוחות הביטחון שבאו לבצע את עבודתם ולאכוף את החוק והסדר".

אמש, כאמור, נוקבו צמיגיו של ג'יפ צבאי ביישוב יצהר שבגדה המערבית. בגלי צה"ל דווח כי חיילי מילואים שנשלחו לגזרה גילו כי צמיגי רכביהם נוקבו, זאת אחרי שרק אתמול נוקבו באותו האזור צמיגי רכבו של מפקד חטיבת שומרון.

בדובר צה"ל מסרו בתגובה כי הצבא "רואה בחומרה רבה אירועים מסוג זה. כל פגיעה במפקדי צה"ל וחייליו, בסדיר ובמילואים הינה חציית קו אדום".

אחד העימותים הקודמים ביצהר | צילום: רויטרס

מוקדם יותר אתמול נעצר נער (16.5) הלומד בישיבה בירושלים בחשד כי ניקב אתמול ביצהר את צמיגי הג'יפ של מח"ט שומרון, אל"מ יואב רום. הוא שוחרר למעצר בית של חמישה ימים. רכבו של אל"מ ירום נוקבו בהתנחלות יצהר גם לפני כשלושה חודשים.

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון הגיב שלשום להשחתת רכבו של אל"מ ירון ואמר כי האירוע הוא חמור מאוד ומחייב טיפול חסר פשרות באחראים לו, כמו גם כלפי אלו שהשליכו בימים האחרונים אבנים על כוח מג"ב ופגעו ברכבו של קצין צה"ל אחר.

יעלון אמר גם כי "בעיניי מדובר בטרור לכל דבר, עלינו לעקור מהשורש תופעות שכאלו ולהילחם בהן מלחמת חורמה. לא נאפשר לקבוצה קיצונית, שולית ואלימה להרים יד על שלטון החוק, לשבש את חיינו ולאיים על מפקדי וחיילי צה"ל, ונפעל נגדה בכל האמצעים שהחוק מתיר לנו כדי להושיב את חבריה מאחורי סורג ובריח. אני מבקש לחזק את ידי מפקד חטיבת השומרון אל"מ ירום על פעילותו לילות כימים למען ביטחונם של אזרחי ישראל ומעניק גיבוי מלא לקציני ולוחמי צה"ל ומג"ב בפעילותם".

 

לכתבה באתר דה פוסט

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן