מתקפות הסייבר מוכיחות: מלחמת העולם השלישית כבר כאן

האקרים כבר הכריזו בעבר על מלחמת העולם השלישית במשחק המחשב- World of Warcraf, אך נדמה כאילו המלחמה הגיעה גם לעולם האמיתי.

שר ההגנה האמריקני, לאון פנטה, הודיע בנאום "פרל הארבור המקוון" כי ארצות הברית נמצאת תחת מתקפת פתע על תשתיות האנרגיה שיכולה לגרום לשיבושים נרחבים באספקת החשמל, בפעילות תחנות הכוח ואפילו לגרום לאובדן בחיים. התוכנה הזדונית שחדרה את המחשבים של חברות החשמל יכולה לגרום לטורבינות בתחנות כוח לצאת מכלל שליטה ולהביא להריסתם המוחלטת.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"אנו יודעים על מקרים ספציפיים שבם האקרים חדרו בהצלחה וקיבלו גישה למערכות השליטה של מפעלים כימיים, חשמל ומים", אמר פאנטה. "אנחנו גם יודעים שהם מחפשים ליצור כלים מתקדמים כדי לתקוף מערכות אלה ולזרוע בהלה, הרס ואפילו אובדן חיים".

שר ההגנה האמריקני ועמיתו הסיני. צילום: רויטרס

לא מדובר בפעם הראשונה של תקיפות מסוג זה: בתחילת 2011 מערכות עתירות מידע של חברות הנפט נפרצו. בין החברות שדיווחו על תקיפה אינטרנטית נמנו ענקית הנפט "אקסון-מובייל", "של", בריטיש בטרול", רויאל דאטץ" וחברות גדולות נוספות שדיווחו כי קבצים רבים שלהן נשלפו מהמחשבים ונגנבו. חברת האבטחה "McAfee" הודיעה כי "התקיפות הגיעו מסין ולמרות שלא היו מתוחכמות הן הצליחו במידה רבה להשיג את המטרה".

במאי האחרון, המשרד לביטחון המולדת של ארצות הברית חשף סדרת פריצות נוספת למתקנים של חברות גז אמריקניות. לפני שבועיים, "טלבנט", חברת תוכנה קנדית המתמחה בתחום הגז והנפט חשפה כי האקרים חדרו למערכת שלה ושלפו מידע על לקוחות החברה, גם כאן האצבע הופנתה כלפי סין. הנושא הפך לרגיש במיוחד בקנדה כאשר חברת הנפט הסינית Cnooc מבקשת את אישור הממשל לאישור רכישת החברה הקנדית – Nexen הפועלת בתחום הגז והנפט.

מוקדם יותר השבוע, ועדה של הקונגרס בארצות הברית פרסמה דו"ח הקורא לחברות אמריקאיות לא לבצע עסקים עם חברות הטלקום הסיניות Huawei ו- ZTE, מתוך החשש כי בייג'ין תוכל להשתמש בנתוני החברות ובכך לרגל אחרי פעילות אזרחי המדינה. Huawei הודיעה מצדה כי לעולם לא תשתף פעולה עם פעולות ריגול ממשלתיות.

אך עדיין נדמה כי שום תקיפה לא הגיעה להיקף הפגיעה כמו ב-Saudi Aramco. בחודשים האחרונים יותר מ-30,000 מחשבים בחברת הנפט הגדולה בעולם קרסו לחלוטין על ידי וירוס הנקרא "שמוון" שהצליח לחדור למערכת. חלק מהמחשבים האלה היו בארצות הברית שם הווירוס החליף את קבצי ההפעלה בתמונה של דגל אמריקאי בוער. החברה עדיין לא התאוששה מהווירוס, בעוד דוגמא שמוכיחה כי מלחמת העולם השלישית תהיה מלחמת סייבר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן