מתקרבים אל הגז: פלטפורמת ההפקה של תמר בדרך לישראל

שותפות תמר שבהחזקת נובל אנרג'י, דלק קידוחים, ישראמקו אבנר ודור גז השלימה בשבועות האחרונים את בניית פלטפורמת ההפקה של פרויקט תמר הצפוי להפיק גז ולהזרימו לצינור הגז של מדינת ישראל בעשורים הקרובים.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

פלטפורמה ההפקה של תמר מגיעה על גבי אוניות מיוחדות ועושה את דרכה מטקסס שם נבנתה במהלך השנה וחצי האחרונות על ידי אנשי נובל אנרג'. האסדה –  הגדולה מסוגה בעולם ומורכבת מ-34,000 טונות של פלדה – תחצה בשבועות הקרובים את האוקיינוס האטלנטי בדרכה אל חופי אשקלון שעל פי ההערכות, תגיע לשם במהלך הרבעון הרביעי.

בגודל של שלושה מגרשי כדורגל | צילום: נובל אנרג'י

פלטפורמת ההפקה של תמר תתנשא לגובה העצום של כ-290 מטר, יותר מכל בניין קיים בישראל. הגז שתפיק הפלטפורמה מבארות מאגר תמר המרוחק כ-90 קילומטר מערבית לחיפה, יוזרם לתחנה באשדוד באמצעות צינורות באורך 150 קילומטר המונחים על קרקעית הים.עם הגעת הפלטפורמה למול חופי אשקלון היא תחובר לצנרת הגז של מאגר תמר כאשר הצפי לתחילת האספקה הוא מרץ 2013.

השותפיות בתמר – נובל אנרג'י (36%), ישראמקו 28.75%), אבנר (15.625%), דלק קידוחים (15.625) ואלון גז (4%) –  כבר חתמו על הסכמי גז רבים כשבראשם עומד ההסכם שנחתם ביולי האחרון עם חברת חשמל. במסגרת ההסכם תרכוש חברת החשמל כ-3.5 מיליארד מ"ק של גז טבעי ממאגר תמר, המהווה את הסכם הגז הטבעי הגדול ביותר בישראל כיום, עלות ההסכם נאמדת בכ-10-16 מיליארד דולר.

צילום: נובל אנרג'י

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן