נאמנה למציאות: הטכנולוגיה שהפכה את השחקנים לצבי נינג׳ה

סרטון מאחורי הקלעים של הסרט החדש "צבי הנינג'ה: יוצאים מהצללים" מסביר ומראה כיצד הסצנות של הצבים מצולמות במציאות, והתהליך שהן עוברות דרך מניפולציות של אפקטים בשביל להגיע לתוצאה הסופית.

בסרטון ניתן לראות שהסצנות בסרט שכללו את צבי העל צולמו בשיטת הצילום החדשנית והפופולארית "לכידת התנועה" ובשמה המקובל באנגלית Motion Capture או Mo-Cap. "הטכנולוגיה הזאת תורמת לנאמנות של ההופעות של השחקנים", מסביר פבלו הלמן, האחראי על האפקטים החזותיים בסרט.

באותה טכניקהת צילום השתמשו גם בסרט שר הטבעות | צילום: יוטיוב

טכניקת צילום זו, מאפשרת להעניק לדמויות אנימציה שיוצרו בעזרת מחשב, תנועות והבעות פנים אנושיות ואמינות יותר. בפועל תוצאה זו מתקבלת באמצעות סנסורים וציוד מיוחד, כמו השריון והמסיכות שניתן לראות בסרטון, שהשחקנים שמגלמים את אותן דמויות נושאים במהלך הצילומים. אלה שומרים מידע ויזואלי שמעניק לדמויות את אותו מראה אנושי. דוגמאות מוכרות בהם נעשה שימוש בטכניקה זו בעולם הקולנוע הן הסרט "כוכב קופים: השחר" הטבעות" ודמותו של "גולום" ב-"שר הטבעות".

"ההופעות של דמויות האנימציה חייבות לעמוד באותו הסטנדרט של ההופעות של השחקנים האמיתיים. לדוגמה, כשקייסי ג'ונס עומד ומדבר אל הצבים שלנו, הם צריכים להראות אמיתיים וכמה שיותר מלאי חיים" שון קלי, חבר בצוות האנימציה של הסרט, מסביר את היתרונות בשימוש בשיטת Mo-cap. אליו מצטרף דייב גרין, במאי הסרט, כשמבחינתו היה מדובר בצורך בסיסי על מנת לחבר בין דמויות האנימציה למקומות בהם צולמו הסצינות שהיו אמיתיים לחלוטין.

השחקנים חייבים להיראות אמיתיים וכמה שיותר מלאי חיים | צילום: יוטיוב

מבחינת השחקנים שלבשו את האביזרים הייחודיים, מעיד נואל פיש, שגילם את מיכלאנג'לו "זה דבר אחד לראות תמונות של הצבים, אבל זה דבר שונה לחלוטין לצפות בהופעה שלי אחרי שימוש בטכניקת הצילום הזאת, שהופכת את תנועות הפנים של הדמות, וכל דבר אחר שקשור אליה להרבה יותר מציאותיים כי הדמות נהיית מורכבת מכל כך הרבה פרטים".

כיצד עובדת טכניקת הצילום? צפו:

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים: פיתוח ישראלי חדש יגביר לכם את עוצמת ה-WiFi פי 3

עוד בגיקטיים: דוח גיקטיים למחצית הראשונה של 2016: משבר? איזה משבר?

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן