נאס״א צפויה לצאת הערב בהכרזה דרמטית: גילינו כוכב דומה לכדה׳׳א

סוכנות החלל האמריקנית נאס״א, תקיים הערב (ה׳) מסיבת עיתונאים בשעה 19:00 שעון ישראל, בה צפויה לחשוף את התגליות האחרונות של טלסקופ החלל קפלר (Kepler), שתכליתו היא ׳לצוד׳ כוכבי לכת חוץ-שמשיים דמויי כדור הארץ. הטלסקופ אשר נחנך בשנת 2009, חיפש אחר כוכבי לכת הממוקמים באזורים ׳ישיבים׳, אזורים בחלל בהם מתקיימים תנאים המתאימים לקיום חיים בדומה לתנאים הקיימים בכדור הארץ. אזור ישיב שכזה מתקיים הן במערכת כוכבי הלכת והן בגלקסיה. ההשערות הן כי נאס״א עשויה לאשר הערב כי זוהה כוכב לכת הדומה ביותר לכדור הארץ מבין אלו שהתגלו עד כה.

ציד כוכבים

בטיזר קצר שפורסם באתר הרשמי של נאס״א נכתב כי: ״כוכב הלכת הראשון אשר מקיף כוכב אחר כמו השמש שלנו התגלה בשנת 1996. כוכבי הלכת, ובראשם עולמות ׳בסגנון׳ כדור הארץ במימדים קטנים במיוחדים, החלו להיחקר רק לפני 21 שנה. היום, ואלפי תגליות מאוחר יותר, אסטרונומים נמצאים על סף מציאת מה שאנשים חלמו עליו למשך אלפי שנים – כדור ארץ נוסף״.

צילום: NASA Ames/W Stenzel

באמצעות טלסקופ קפלר מתבצעות תצפיות על למעלה מ-100,000 כוכבים, במטרה לגלות ליקויים מחזוריים של הכוכבים על ידי כוכבי לכת שמקיפים אותם. עד כה קפלר ׳אישר׳ למעלה מ-1,000 כוכבי לכת ו-3,000 מועמדים לכדור ארץ נוסף.

הטלסקופ, בעל קוטר של 0.95 מטר, מנטר את הבהירות של הכוכבים, ומחפש אחר עמעום. עמעום שכזה מתרחש כאשר כוכב לכת עובר מאחורי הכוכב שלו במסלול. במידה וקפלר יזהה מקרה שכזה, שיחזור על עצמו במרווחי זמן קבועים, ניתן להסיק כי גוף כלשהו חולף במסלול קבוע בין הכוכב לבין הטלסקופ, מה שמוביל להסתרת האור הנפלט מהכוכב. במידה ומקרה שכזה יתרחש, ניתן יהיה לאשר אותו ככוכב לכת.

העובדה שנאס״א בחרה לקיים מסיבת עיתונאים בה תודיע על הממצאים האחרונים, ולא לשחרר את המידע באמצעות ׳הודעה לעיתונות׳ כפי שלעיתים קרובות עושה, מעידה על כך שהגילוי האחרון עשוי להיות משמעותי במיוחד. ניתן להאזין למסיבת העיתונאים בזמן אמת באתר הרשמי של נאס״א, בשעה 19:00 שעון ישראל.

לכתבה באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים: כחול לבן: 4 אפליקציות ישראליות צבעוניות ומושקעות במיוחד

עוד בגיקטיים: סטטוסים מצייצים ופייסבוק – עשה ואל תעשה ביחסי ציבור

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן