נבואת הזעם של טוויטר: תמשיך לגדול, אבל בקצב הולך ופוחת

מאז הונפקה לראשונה בנובמבר האחרון, נאבקה טוויטר בשאלות קשות, גם בפני המשקיעים וגם בתוכה, בעיקר בשאלה למה היא לא גדלה בקצב מהיר יותר. המנכ"ל דיק קוסטלו התווה תוכנית לתקיפה של הנושא, שתעזור להאיץ מחדש את הצמיחה, בעיקר באמצעות פישוט דרכי ההצטרפות והצעדים הראשונים באתר, מה שיאפשר חווית משתמש מספקת כבר בהתחלה, מבלי שידרשו המשתמשים ללכת בדרך הארוכה שנדרשה מהם עד עכשיו על מנת ללמוד ולהתמקצע בשירות.

יכול להיות שהצעד הזה יעשה את העבודה, אבל אין ספק שזה לא יחזיר את קצב הגדילה של טוויטר למה שהיה רק לפני כמה שנים, ובוודאי לא מה שישים אותה על המסלול להשגתה של פייסבוק – כך לפחות על פי תחזית ארוכת טווח חדשה של פירמת הייעוץ eMarketer.

פירמת מחקרי השוק צופה שבסיס המשתמשים העולמי של טוויטר ימשיך לגדול במהלך חמש השנים הבאות, אולם בקצה הולך וקטן, כאשר הם צופים שמגידול של 24.4% בשנת 2014, ירד הגידול ל-10.7% עד 2018.

מקור: אתר החברה

העליה הגדולה ביותר צפויה להירשם באסיה הפסיפית, בעיקר בהודו ובאינדונזיה, ובאמריקה הלטינית ורוסיה. למעשה, אזור אסיה הפסיפית מהווה כבר עכשיו אחוז גדול יותר מבסיס המשתמשים של טוויטר מאשר צפון אמריקה – 29.1% לעומת 28.1%.

בארה"ב, צופים ב-eMarketer, הגידול במספר המשתמשים של טוויטר ירד לגידול חד ספרתי עד שנת 2015, כשהשנה צפוי הגידול לעמוד על 11.6% בלבד. פירמת הייעוץ מאמינה גם כי קהל המשתמשים הפעילים החודשי של טוויטר בעולם יגיע לכדי 227.5 מיליון משתמשים השנה, מתחת ל-255 מיליון להם החברה טוענת.

גורם שעשוי לשנות את התמונה השחורה הזו ש- eMarketer מנבאים לטוויטר, היא סין, שם השימוש בטוויטר אסור כיום. אם זה ישתנה, מיליארד משתמשים חודשיים עשויים להצטרף למאזן של החברה, מה שעשוי עוד לשנות את התמונה לחלוטין.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן