נגד כל הסיכויים: האם נינטנדו תצליח לשנות שוב את עולם המשחקים?

 

האתגר הגדול של נינטנדו: חברת המשחקים שהמציאה מחדש את עולם הקונסולות רוצה לעשות זאת שוב. אחרי ששיחררה לשוק לפני שש שנים את ה-Wii, ופנתה אל קהל חדש בתחום – משפחות וילדים צעירים – צפויה ענקית המשחקים לעמוד השבוע בפני אחד המבחנים המשמעותיים שלה בשנים האחרונות. בכנס E3 המתקיים בלוס אנג'לס משיקה החברה את הדור החדש של הקונסולה – Wii U, והיא תנסה לשנות שוב את כללי המשחק, או לפחות להחזיר לשוק את התנופה שאבדה לו בעידן הסמארטפונים והטאבלטים.

ג'סי דיבניץ', יועץ ואנליסט בחברת המחקר EEDAR, טוען נינטנדו נמצאת עם הגב אל הקיר. חברת המשחקים האסייתית, שבמשך זמן רב החזיקה בבכורה בשוק, נעקפה בשנים האחרונות על ידי קונסולת ה-XBOX של מיקרוסופט, ותולה תקוות במכשיר החדש.

ה-Wii U אמור להיות שונה מן הקונסולות בשוק. בניגוד למערכת הקיימות כיום, בהן הקונסולה היא מרכז הבידור, ב-Wii U החדשה אפילו הבקר עצמו יהיה אטרקציה – ויכיל חיישני תנועה, מסך רב-מגע, רמקול ומצלמה, ויוכל להמשיך לפעול גם כאשר הטלוויזיה עצמה תהיה כבויה.

הגרסה המקורית של ה-Wii, אשר אפשרה למשתמשים לשלוט בה באמצעות תנועות ידיים וגוף, זעזעה את התעשייה כשהושקה לפני שש שנים, אך מאז קמו לנינטנדו מתחרות, אפילו בשוק משחקי הקז'ואל, באמצעות האייפד והאייפון, אשר משתמשים גם הם בחיישני התנועה.

יותר מ-45 אלף אנליסטים, קמעונים, משקיעים וכתבים צפויים להגיע ל-E3, ומצפים שנינטנדו, שיצרה את המותג "סופר מריו", תחשוף גם את מחירה של הקונסולה החדשה. האנליסט דיבניץ' מעריך שלחברה סיכוי גבוה יותר לקבל תגובות חיוביות אם תציג על הקונסולה מותגים ותיקים ומוכרים, כמו "סופר מריו" ו"דונקי קונג". "הם צריכים ללכת על בטוח, ולתת לנו סיבה להתרגש מהקונסולה החדשה", אמר.

ציפיות נמוכות

בשנה שעבר הציג נשיא נינטנדו סאטורו איווטה את אב-הטיפוס של ה-Wii U, שזכה לביקורות צוננות, ושלח את מניות החברה לצניחה. אותו איווטה ינסה לתקן את הרושם השנה, כאשר יחשוף את קהל היעד של הקונסולה – האם יהיו אלה הגיימרים הכבדים, שהקונסולה הקודמת זנחה במכוון, או קהל השחקנים הרחב יותר, אותם אנשים שהזניקו את מכירות הקונסולה הקודמת.

נשיא נינטנדו סאטורו איווטה עם ה-Wii U. השוק לא מצפה לו. צילום: רויטרס

המשקיעים בשוק מצפים לאכזבה מה-Wii U, ומניות נינטנדו נסחרות בשפל של 9 שנים. לפי אנליסטים, השוק כבר מוכן לאפשרות שאחרי הכנס המצב יהיה גרוע אף יותר. מנגד, האנליטסים מחברת הייעוץ Macquarie טוענים כי ייקח כמה שנים כדי להבין בבירור אם הקונסולה החדשה היא הצלחה או כישלון. עם 14 מיליארד דולר במזומן שנמצאות ברשותה, את רובם הרוויחה מהרוח שסיפק הדור הקודם של הקונסולה, לנינטדנו יש מרחב תמרון לא קטן.

ה-Wii המקורי של נינטנדו מכר 95 מיליון יחידות, מה שהפך אותו לאחד ממשחקי הווידיאו המצליחים בהיסטוריה. האם גם הגרסה החדשה תצליח לגרד את המספרים הללו? השוק מאמין שלא. אבל אולי לאיווטה יש עוד כמה הפתעות בשרוול.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן