נובל אנרג'י: כמות הגז בקידוח לוויתן גדולה ב-6% מההערכות

חברת נובל אנרג'י, המחזיקה ב-39.6% ממניות קידוח הגז לוויתן, הודיעה אמש על העלאת אומדן הגז בקידוח הממוקם מול חופי ישראל. על פי הודעת החברה הגיע הקידוח לעומק כולל של 17 ק"מ רגל (כ-5 ק"מ), ומצא כ-454 רגל (130 מטר) נטו של גז טבעי במרווחי זמן מרובים, השכבה העבה ביותר עד כה בלווייתן.

תוצאות אלו הובילו כאמור לגידול במשאבים המשוערים, לעד 18 טריליון רגל מעוקב (TCF). זאת לאחר הערכה קודמת של 17 טריליון רגל מעוקב. מדובר בגידול של כ-6%. שאר השותפות בקידוח הן "דלק קידוחים" ו-"ואבנר" עם 22.7% מהרישיון כל אחת, ו-"רציו" עם 15%.

צ'ארלס ד. דוידסון, היו"ר והמנכ"ל של נובל אנרג'י, ציין כי "קידוח לווייתן המוצלח ספק לנו מידע נוסף אודות המשאב העצום הזה שלנו. הצוותים שלנו עובדים עם השותפים שלנו ועם ממשלת ישראל על מנת לאשר את פרויקט האספקה מהשדה עוד השנה".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים מפורבס ישראל – עשו לנו לייק בפייסבוק


צילום: רויטרס

בנוסף הודיעו בחברה כי המשא והמתן בין השותפות בלווייתן לבין וודסייד פטרוליום נמשכים. "הצדדים ממשיכים להיות מחויבים לביצועו של ההסכם ולתמיכה בפיתוח של משאבי לווייתן", נאמר בהודעת החברה.

החברה האוסטרלית סיכמה עם השותפות כי תרכוש 30% מהזכויות בלוויתן בכל אחד מרישיונות הקידוח במתקן. אחוזי המכירה יהיו 9.66% מנובל, 7.67% מדלק קידוחים, 7.67% מאבנר חיפושי נפט, 5% מרציו חיפושי נפט ובסך הכל כאמור 30%. בתמורה לרכישת הזכויות תשלם וודסייד סך כולל של עד 2.518 מיליארד דולר.

אתמול הביא החשש מהקטנת מכסות הייצוא לגז על ידי הממשלה להקטנת המלצת הקניה של חברת רציו: אנליסט האנרגיה של כלל פיננסים ירון זר סבור כי מחירי מניות השותפות בלוויתן כבר נסחרות במחיר גבוה ביחס למגולם בהצעת הרכישה של חברת וודסייד. זר עדכן את ההמלצה לרציו ל-29 אגורות למניה, מחיר הנמוך ב-15% ממחירה בשוק כיום. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן