נובל אנרג'י: "ממשיכים לפתח עם הממשלה את מאגרי תמר ולוויתן"

שבוע אחרי שהגז הטבעי החל לזרום ממאגר תמר, עדכנה היום חברת הקידוחים נובל אנרג'י כלפי מעלה את הערכת הגז שקיים במאגר מ-9 טריליון רגל מעוקבת ל-10 טריליון. על פי נובל אנרג'י, כל חמשת בארות הגז פועלים ומפיקים גז בקצב כולל של 300 מיליון רגל מעוקבת ביום.

על פי החברה, אסדת ההפקה וצינור ההולכה מתוכננים להעביר גז בקצב של עד מיליארד רגל מעוקבת ליום, ובחברה מעריכים כי הקיבולת תגיע למקסימום בימי הקיץ, שבו הדרישה לגז תגיע לשיא.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק


אסדת תמר | צילום: אלבטרוס

מנכ"ל נובל אנרג'י צ'רלס דיווידסון אמר כי "ארבע שנים מאז התגלית, פרויקט תמר פעיל לגמרי ומספק קצבים גבוהים מאוד של גז טבעי לישראל. הפרויקט הוא אבן דרך טכנולוגית ומסחרית. זה הפרויקט הגדול השלישי שהקמנו בתוך 18 חודשים והוא יהיה בעל תרומה משמעותית לנפח ההפקה הצומח שלנו. אנחנו עובדים עם הממשלה ושותפותינו כדי לעבור לשלב השני של פיתוח תמר ולשלב הבא של מאגר לוויתן".

מאגר תמר כולל חמישה בארות המסוגלים להזרים 250 מיליון רגל מעוקבת של גז טבעי כל אחד. הגז הטבעי זורם מהשדה דרך הצינור הימי הארוך בעולם לפלטפורמת ההפקה הנמצאת מול חופי אשדוד.

נובל אנרג'י מחזיקה ב-36% ממאגר תמר. השותפות האחרות בפרויקט הן ישראמקו עם 28.75%, דלק קידוחים עם 15.6%, אבנר שמחזיקה ב-15.6% ודור גז עם 4%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן