נופלים ברשת: מה באמת גורם לנו לעשות קניות באינטרנט?

מקובל לחשוב שאנשים שקונים באינטרנט עושים זאת כי הם חושבים שכך ישיגו מחירים זולים יותר, אך האמת היא שלא זו הסיבה העיקרית לקניות און ליין.

לפי סקר מקיף של יותר מ-1000 צרכנים בארה"ב, שערכה חברת סימון קוצ'ר אנד פרטנרס, רוב הנשאלים לא ציינו את המחירים הנמוכים כסיבה העיקרית בגינה הם מעדיפים לקנות דרך האינטרנט.

קמעונאים שבוחרים להוריד מחירים כאסטרטגיה המרכזית שלהם למשיכת לקוחות, עשויים להצטער על כך בטווח הארוך. "על אף שזה נשמע לא נוצץ במיוחד, דווקא חברות קמעוניות שישקיעו בתשתיות, ירוויחו את נאמנות הצרכנים לטווח הארוך", אומרת סוזן לי מסימון קוצ'ר אנד פרטנרס.

לא רק בגלל המחיר. קניות ברשת | תמונה: שאטרסטוק

צריך רק להתבונן במהלכים האחרונים של הקמעונאים ברשת ומחוצה לה, כדי להבין מהי הדרך אל לב הלקוח.

וול מארט בונה שני מרכזי אספקה חדשים כדי להאיץ את קצב המשלוחים, ואמזון מתגברת את המחסנים שלה ב-70,000 עובדים לקראת תקופת החגים בארצות הברית.

הקרב בין וול מארט ומתחריה הווירטואליים, אינו מתנהל על המחיר אלא על השירות. "זו טעות גדולה עבור קמעונאים לתקן בעיות בתחום בחירת המוצרים או המשלוח, באמצעות הורדת מחירים. יש לטפל בבעיות עצמן", אומרת סוזן לי.

זה לא אומר שמחיר לא חשוב ללקוחות, אך החשיבות משתנה בהתאם לסוג המוצרים. 24% מהנשאלים ציינו את המחיר כפקטור המרכזי בקניית מוצרי צריכה שכיחים כמו ספרים, ומוצרי חשמל. רק 18% ציינו זאת עבור סחורות כמו מוצרי טיפוח ובריאות, צעצועים, בגדים ורהיטים.

לעומת זאת, כאשר מדובר במוצרי מזון, הפקטור העיקרי היה "מבחר גדול יותר", וכאשר מדובר במוצרי ניקיון, סעיף "ההובלה חינם" היה זה שהיטה את הכף לקנייה און ליין.

יחד עם זאת, הנתון המרכזי העולה מן הסקר הוא שהרוב המוחץ של הקונים, עבור כל סוגי המוצרים, לא ציינו את המחיר הזול כפרמטר המרכזי בגינו בחרו לקנות ברשת ולא בחנות.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן