נחתם ההסכם: מאגר תמר יספק גז לדוראד ב-3.5 מיליארד דולר

שותפות תמר פרסמו לפני זמן קצר הודעה בבורסה לפיה נחתם הסכם לאספקת גז טבעי בין השותפות לבין דוראד אנרגיה, לפיו דוראד תרכוש מהשותפות גז טבעי לצרכי הפעלת תחנת הכח של החברה המוקמת באשקלון.

על- פי תנאי האספקה שותפות תמר התחייבו לספק לדוראד גז טבעי בהיקף כולל של עד כ- 11.2 BCM (מיליארד מטר מעוקב). ההסכם בין שני הצדדים יחל כאשר מאגר תמר יתחיל את זרימת הגז ויסתיים בעוד כ-16 שנה.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

השותפות בתמר מעריכות כי היקף ההכנסות המצטבר ממכירת גז טבעי לדוראד בתקופת ההסכם הבסיסית עשוי להסתכם בכ-3.5 מיליארד דולר, וזאת בהנחה כי הכמות אותה יספק המאגר לחברה תגדל ל-13.2 BCM.


אסדת גז ימית | צילום: רויטרס

חברת דוראד אשר הוקמה בשנת 2002 נמצאת בבעלות קצא"א (37.5%), החברה הטורקית זורלו (25%), א. דורי (18.75%) ואדלטק (18.75%). בעבר חתמה החברה על חוזה אספקת גז עם הספקית המצרית EMG, אך בעקבות עצירת הגז המצרי, על רקע המהפיכה במצרים, הודיעה דוראד על ביטול העסקה.

שותפות תמר שבהחזקת נובל אנרג'י, דלק קידוחים, ישראמקו אבנר ודור גז השלימה בשבועות האחרונים את בניית פלטפורמת ההפקה של פרויקט תמר הצפוי להפיק גז ולהזרימו לצינור הגז של מדינת ישראל בעשורים הקרובים.

מדובר בהסכם הגז השני שחותמות השותפות במאגר לאספקת גז. ביולי האחרון סיכמו השותפות עם חברת חשמל כי האחרונה תרכוש כ-3.5 מיליארד מ"ק גז טבעי בשנה. היקף העסקה נאמד בכ-10-16 מיליארד דולר. כמו כן, שבוע שעבר העריכו כלכלני בית ההשקעות פסגות כי שוויו של המאגר מוערך בכ-10 מיליארד דולר

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן