ניצחון גדול לאביגדור ליברמן: זוכה מפרשת השגריר מבלארוס

מכה קשה לפרקליטות: שר החוץ לשעבר אביגדור ליברמן זוכה הבוקר (ד') על ידי בית המשפט השלום מאישומים של מרמה והפרת אמונים בפרשת השגריר מבלארוס.

הרכב של שלושה שופטים זיכה את ליברמן פה אחד וקבע כי שר החוץ לשעבר פעל כראוי, כאשר מינה את השגריר זאב בן אריה, זאת למרות שהאחרון העביר לו מידע לגבי חיקור דין בעניינו. עם זיכוי המוחלט שלי ליברמן, צפוי יו"ר ישראל ביתנו לקבל בחזרה את תיק החוץ, שהופקד למשמורת אצל ראש הממשלה לאחר הבחירות.

ליברמן הגיע לבית המשפט וסירב לדבר עם עיתונאים. בבית המשפט, הוא בכל זאת אמר כמה מילים. "היום זה נגמר", אמר שר החוץ לשעבר לכמה מהעיתונאים באולם. הדיון, שהיה אמור להתחיל ב-9:00 בבוקר התעכב במשך דקות ארוכות לאחר שעורך דינו של ליברמן, עו"ד יעקב ויינרוט, איחר להגיע לבית המשפט.

צילום: רויטרס

ההכרעה טומנת בחובה השלכות על המשך דרכה של ישראל ביתנו כמפלגה וכשותפה לסיעת השלטון בכנסת, הליכוד-ביתנו, ותשפיע גם על כוחה של המפלגה, שמיום הקמתה ב-1999 סבבה סביב איש אחד. כזכור, בהיותו שר החוץ, מינה ליברמן את בן אריה לשגריר ישראל בלטביה. הפרשה נחשפה ב-2010 , עת התברר כי בהיותו ח"כ באופוזיציה, באוקטובר 2008, נפגש ליברמן בבלארוס עם בן אריה, אז שגריר ישראל במדינה. בפגישתם מסר בן אריה לליברמן מידע מסווג אודות חיקור דין בבלארוס של רשויות החוק בישראל בתיק הלבנת ההון שליברמן היה אז חשוד בו, תיק שנסגר לימים.

ליברמן מואשם כי עם כניסתו לתפקיד שר החוץ, הוא גמל לבן אריה ופעל למנותו כשגריר בלטביה, בלי שדיווח לוועדות המינוי על האירוע בבלארוס.

במהלך המשפט הודה ליברמן שראה את הפתק שמסר לו בן אריה ושזרק אותו לאסלת שירותים, אבל הכחיש כל טובת הנאה שנתן לו בתמורה. התביעה, מצדה, הסתמכה בין היתר על עדות סגנו לשעבר של ליברמן במשרד החוץ, דני איילון, שטען כי ליברמן בחש בוועדת המינויים כדי שבן אריה יקבל את המינוי לשגריר בלטביה.

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן