נמאס לכם מאינסטגרם? האפליקציה שכדאי להכיר

היום, כל מה שחברה צריכה כדי להיחשב למגניבה זה קבוצה אחת של ילדים שתאמץ אותה. כך התחיל הסיפור של אפליקציית שיתוף התמונות הגרמנית EyeEm. אחרי שאומצה על ידי קבוצת תלמידי תיכון וסטודנטים מטקסס הגיעה אייאם למצב שמיליון משתמשים חדשים מורידים אותה מדי חודש. 

התמונות המועלות לאייאם מתוייקות בתוך האפליקציה על בסיס מילת מפתח, זאת בנוסף לציון מקום וזמן. שיטת תיוק זו הופכת את חיפוש האובייקט הויזואלי לקלה הרבה יותר. 

לאחרונה השלימה אייאם גיוס של 5 מיליון דולר, מה שהופך אותה לאחת האפליקציות החמות בתחום שיתוף התמונות. הכסף ישמש את החברה לפיתוח מנוע חיפוש ויזואלי המבוסס על מלאי התמונות של האפליקציה. בחברה מקווים שמנוע החיפוש הזה יכניס אותה לשוק שיתוף התמונות המגלגל 5 מיליארד דולר בשנה. 

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

על פי המודל העסקי של החברה, משתמשי אייאם יכולים להציע את תמונותיהם למכירה ואחרים יכולים לחפש תמונות שהם מעוניינים לקנות מהחנות המקוונת הנמצאת באתר. בחברה מעריכים כי כבר בשבועות הקרובים השירות יהיה זמין למשתמשי האפליקציה. 

צילום: מתוך אתר EyeEm

אמנם היישום נמצא רק בתחילת דרכו, אך חברות גדולות כמו לופטנזה ורד בול כבר חברו לחברה הצעירה, שמציעה להם תמלוגים בתמורה לרישיון להשתמש בתמונות שמצלמים לקוחותיהן. לטענת מייסד החוברה, פלריאן מייסנר "קבלת הרישיון מהלקוחות להשתמש בתמונות שלהם היא קריטית להצלחת האפליקציה". מייסנר למד את הלקח של אינסטגרם ששינתה לפני כמה חודשים את הגדרות הפרטיות שלה על מנת לאפשר לחברה גישה ושימוש בתמונות שהעלו משתמשיה, אולם עקב ביקורת ציבורית חריפה, החליטה להסיר את העדכון תוך זמן קצר. 

למרות שכבר יש לה כ-8 מיליון משתמשים, לאייאם עוד דרך ארוכה עד שתוכל להתחרות ב-130 מיליון המשתמשים של אינסטגרם. באשר למודל העסקי המסקרן שלה, ימים יגידו האם מדובר בהברקה עסקית או כישלון חרוץ. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן