נמל אשדוד ינתק את ההתקשרויות עם עסקיו של אלון חסן

חברת נמל אשדוד החליטה להפסיק את הקשרים העסקיים עם החברות הפרטיות של אלון חסן. דירקטוריון החברה החליט היום שלא ירכוש עוד מוצרי ניקיון של חברת א.י הופס, ולא יאפשר למשאיות של בן עידן הובלות להיכנס לשטח הנמל, זאתבעקבות חשיפת ניגוד העניינים הנוצר מהבעלות של יו"ר ועד העובדים בנמל בחברות הללו. 

על פי החלטת החברה, ההתקשרות עם חברת דנה שירותי נמל ולוגיסטיקה, חברה בבעלות קרובי משפחתו של חסן, תותנה בסיום הבדיקה בעניינה ודיון נוסף בדירקטוריון. 

ההחלטה של הדירקטוריון התקבלה בעקבות פרסום התחקיר בחדשות ערוץ 2 שחשף את היקף הקשריןם העסקיים של הנמל עם החברות הפרטיות של חסן. התחקיר הביא לביקורת ציבורית קשה על התנהלותו של חסן והתנהלותה של חברת נמל אשדוד בנושא זה. עקב כך, הודיע בתחילת השבוע חסן כי הוא משהה את עצמו מתפקידו כיו"ר העובדים בחברה. 

נמל אשדוד | צילום: רויטרס

השבוע דרשה רשות החברות במשרד האוצר מנמל אשדוד למנות יועץ חיצוני שערך דו"ח חמור על התנהלתו של יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד ועסקיו הפרטיים. הדו"ח הועבר בשבוע שעבר ליועמ"ש.

על פי רשות החברות, הדו"ח מעלה שאלות מדאיגות באשר לקשר בין עסקיו הפרטיים של יו"ר ועד עובדי הנמל לבין חברת נמל אשדוד והחשש לפגיעה בנמל ובלקוחותיו. ביום שלישי הקרוב, אמור להתקיים בוועדת הביקורת של החברה דיון בדו"ח וקבלת החלטות ביחס לדרך הטיפול בו.

ברשות החברות מצפים שהטיפול בנושא על ידי דירקטוריון החברה והנהלתה יהיה מיידי, כמתחייב ממהות הממצאים, וכי ימוצו הצעדים הנדרשים להפסקה מיידית של כל מצב שיש בו חשש לניגוד עניינים.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן