נערכים למתקפת הסייבר של אנונימוס: איך לשמור על המחשב האישי?

בשל מתקפת הסייבר "Opisrael" המתוכננת ממחר (יום ב') נגד ישראל מצד קבוצות האקרים פרו פלסטיניות, יושבתו חלקית מערכות המחשוב במשרדי הממשלה, במערכות הביטחון השונות, בגופים ציבוריים וגם בחברות הפרטיות הגדולות.

במסגרת המבצע, ינסו האקרים המאוגדים תחת השם "אנונימוס", לחדור למערכות מידע, בעיקר של משרדי הממשלה והביטחון, במטרה לפגוע בפעילותן. בשל כך, לדוגמה, הונחו עובדי המשרדים להימנע מלפתוח הודעות מייל מגופים שאינם מוכרים.


אגף התקשוב של צה"ל. שם, כנראה כבר מוכנים | צילום: דובר צה"ל

דניאל כהן, מומחה לטרור קיברנטי מהמכון למחקרי ביטחון לאומי, סבור כי המדינה ערוכה היטב להתמודד עם המתקפה. הוא חילק לשלוש קבוצות את היעדים הצפויים לשמש מטרה למתקפה, וסיכויי הפגיעה בהם.

"הקבוצה הראשונה", אמר כהן, "היא מערכת הביטחון. זו מוגנת ברמה הכי גבוהה והסבירות שהיא תיפגע מקבוצת האקרים נמוכה ביותר. בקבוצה השנייה נכללות כל התשתיות הלאומיות הקריטיות – בהן בתי הזיקוק, חברת חשמל, חברות המים, הגז ועוד חברות לאומיות חשובות. גם הן מוגנות ברמה טובה ונראה שאין כל חשש שייפגעו.

"הקבוצה השלישית היא הסקטור האזרחי: מערכות המדיה, האקדמיה ועוד. זו הקבוצה הפחות מוגנת, שחשופה יותר לפגיעה מצד האקרים. במגזר הפרטי יש חשש לגניבת מידע, פרטי כרטיסי אשראי, גילוי סיסמאות כניסה לחשבונות ועוד".

כהן הוסיף כי מדובר בכמה אלפי האקרים מהעולם המוסלמי. מתוכם ניתן למנות מספר מצומצם בלבד של האקרים מתוחכמים. "אנחנו לא במצב של התגוננות", הבהיר, "נערכנו בהתאם ולא צריך לדאוג".

איך מגנים על המחשב האישי?

1. בודקים שתוכנות נגד וירוסים ורוגלות המותקנות במחשב פעילות ומעודכנות.

2. נמנעים ממסירת פרטים אישיים באמצעות האינטרנט, כולל באתרים ובעמודי נחיתה.

3. נזהרים ממתחזים: יש לבדוק בשבע עיניים פנייה מגופים שונים (כמו בנקים או רשתות   חברתיות) המבקשים החלפת סיסמה. באותו עניין, לא יזיק להחליף באופן יזום סיסמאות כניסה לחשבונות דוא"ל, אתרים ורשתות חברתיות.

4. לא מאשרים התקנת עדכונים או תוספות תוכנה ממקור בלתי מוכר.

5. מוחקים כל הודעת דוא"ל חשודה או שנשלחה ממוען לא מוכר. אם כבר פתחת הודעה, רצוי שלא לפתוח קובץ מצורף, בטח שלא קבצים בפורמט PDF.

6. מומלץ שלא ללחוץ על קישורים (לינקים) המגיעים באמצעות הדוא"ל או הרשתות החברתיות.

לכתבה בדה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן