נציגות האג"ח נגד ההסדר באלביט הדמיה: "שבירת כללי המשחק"

רק הבוקר הודיעה אלביט הדמיה על הגעה להסדר חוב עם הקרנות הזרות יורק ו-DK, וכעת מתבטאת נציגות מחזיקי האג"ח בחריפות נגד המתווה. "התנהלות החברה ממשיכה לשבור שיאים", אמרו היום עו"ד רועי סלוקי ואוהד אלוני, נציגי סדרה ב'. "בשעה שהיא הפסיקה לעמוד בהתחייבויותיה לנושים, גובשו סיכומים עם גורמים עלומים אשר ככל הנראה חלקם אינם נמנים עם נציגויות האג"ח הרשמיות, זאת תוך התעלמות ללא פניה פורמאלית לכלל הנציגויות בשעה שהחברה מתעלמת לחלוטין מקיומן של נציגיויות הרשמיות כולן או חלקן".

על פי הנציגים, "הנהלת החברה יוצרת ייצור כלאיים הנהנה מגישה חופשית למידע פנים באופן לא פורמאלי ובעל יכולת לסחור בחופשיות בשוק ההון ולגרוף רווחים על חשבון ציבור המשקיעים".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

נציגי אג"ח ב' הוסיפו כי "אלביט הדמיה היא חברה חדלת פירעון, שתעבור לידי מחזיקי האג"ח. כל מתווה אחר, שיותיר את ההגה בידי הנהלת החברה הנוכחית, הינו בחזקת המשך ניווט הטיטאניק לעבר הקרחון".

עו"ד אסף ברם, המייצג את נאמן ונציגות אג"ח ב', מסר בתגובה כי "התקדים שאלביט יוצרת עלול לדרדר את נורמות ההתנהגות בשוק ההון באופן שקשה יהיה לשקמו. התעלמות מחוק, התעלמות מבית משפט, התעלמות מהנאמנים ומנציגויות האג"ח תוך קיום מו"מ מעל לראשן, תוך חשיפת צדדים שלישיים למידע פנים, כל אלה הם שבירת כל כללי המשחק שמצדיקים פנייה דחופה לרגולטור".

מוקדם יותר היום הגיעה אלביט הדמיה למתווה להסדר חוב מול הקרנות יורק ו-DK. על פי המתווה החדש, החוב של החברה, המסתכם ב-2.5 מיליארד שקל, יומר למניות שיהוו 86% מהון המניות של החברה וכן לאג"ח בהיקף של 300 מיליון שקל. על פי מתווה זה יאבד מוטי זיסר את השליטה בחברה. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן