נציגות ישראלית: 25 המותגים ששינו את השווקים בעולם ב-2015

השווקים בעולם נעים כעת במהירות בה הטכנולוגיה מתקדמת, כאשר קצב השינוי בחיינו נעשה גדול יותר ויותר – בתקופת זמן שהולכת ומתקצרת. התאמה לשוק מחייבת מעבר קיצוני בכל הקשור לשיווק, ומחייבת יוזמות חדשניות גם מבחינת המוצרים וגם מבחינת המודל העסקי – על מנת להצליח ובגדול.

משמעות ההצלחה דרך חדשנות היא שיבוש מתמשך – שיוצר שוק חדש וערכים חדשים בו. מותגים משבשים נוטים לצמוח בקפיצות חדות, תוך כדי שהם משנים את מסלול נקודת המבט של הלקוחות ושל השוק. הם נמרצים, מעזים ואותנטיים, ולרוב הם מותגים מאתגרים יותר, שפועלים מתחת לרדאר עד שמאוחר מדי לתחרות מצד אחרים להגיב לשליטה שלהם בשוק.

המותגים האלה לרוב מעצבים את התרבות עצמה בדרכים חדשניות. אפל היא הדוגמא הטובה ביותר שעולה לראש – היא שברה את כל הנורמות והמוסכמות האפשריות, ויצרה מסביבה לקוחות שפועלים כמעין חסידים המטיפים לשימוש במוצרים שלה.

מותגים משבשים שונים ממותגים רגילים, מאחר והם גורמים לאנשים להיות מעורבים ולשקוע במותג. הם לרוב מספרים על המותגים האלה לאחרים ומתייחסים אליהם כאילו היו בני אדם.

ריצ'רד ברנסון אמר בעבר, "מה שעומד מאחורי שיבוש הוא לקיחת סיכונים, אמונה באינטואיציה שלכם, ודחיית הדברים שאמורים להיות. שיבוש הוא הרבה יותר מפרסום, הוא מאלץ אתכם לחשוב על היכן אתם רוצים שהמותג יהיה, וכיצד להשיג זאת".

אפליקציית ניווט מצליחה. ווייז | צילום: אתר החברה

בהתאם להצלחתם בחדשנות וביכולת להרעיד את השווקים בהם הם פועלים, אלו הם 25 המותגים המשבשים של 2015 – אשר משנים את השווקים בעולם:

1. אובר: הסטארט-אפ בעל הערך הגדול ביותר של השנה

2. איירביאנבי: חברת בתי הנופש הגדולה בעולם

3: פייסבוק: הפנים החדשות של הטלפונים הניידים

4. רד בול: לוקחים תוכן שיווקי לכיוון הקיצוני ביותר

5. סנאפצ'ט: שיתוף של 2 מיליון תמונות וסרטונים מדי יום

6. עליבאבא: מסייעים לצרכנים לחסוך ולבזבז, ומעניקים להם בידור

7. נטפליקס: ענקית תוכן עם 70 מיליון משתמשים

8. Under Armour: חברת הביגוד והאביזרים האמריקאית שומרת היטב על מיסטי קופלנד, רקדנית הבלט האפרו אמריקאית הראשית הראשונה בתולדות תיאטרון הבלט האמריקאית (וגם יועצת לאובמה), אחת מלהקות הבלט החשובות בעולם

9. אינסטגרם: הרשת החברתית של הטלפונים הניידים

10. אפל: יוצרת קסם גם במוצרים לבישים

11. CVS: רשת הפארמה הגדולה יוצאת נגד הרגלי העישון באמצעים חדשניים

12. טיילור סוויפט: אומרת לא לשירותי הסטרימינג

13. גוגל: מפתחת רכב ללא נהג ומבצעת עוד "שיגור חללית אל הירח"

רק השנה שינתה את הלוגו שלה. גוגל | צילום: thinklstock

14. Warby Parker: חברת האופטיקה האמריקאית מועדפת על בני דור המילניום, ועומדת לקחת את הבכורה מ- Luxotticaהאיטלקית, חברת האופטיקה הגדולה בעולם

15. צ'יפוטלה: אוכל בריא ומהיר מרשת מסעדות הגריל המקסיקני

16. 72andSunny: סוכנות פרסומות תוססת

17. SoulCycle: חברת הכושר שפועלת לחיזוק הגוף והארנק

18. Rent the Runway: עם שירות אונליין שאפשר להשכיר דרכו אביזרים ושמלות מעוצבות, זהו הנטפליקס של המעצבים

19. Houzz: אתר עיצוב פנים בסגנון 'עשה זאת בעצמך' ורשת חברתית שמשדכת בין לקוחות לבעלי מקצוע, אשר הוקם על ידי הישראלים עדי טטרקו ואלון כהן

רשת חברתית בתחום עיצוב הבית. מייסדי Houzz עדי טטרקו ואלון כהן | צילום: אתר החברה

20. ווייז: אפליקציית הניווט המפופולרית שאין צורך להרחיב עליה, היא האפליקציה מבוססת הקהילה הגדולה בעולם

21. DraftKings: ליגת משחקי הספורט הווירטואליים שמאפשרת למשתתפים לזכות בכל יום

22. קוקה קולה: הדבר האמיתי באריזה שכל כולה מבוססת על שם החברה

23. Eataly: רשת אוכל איטלקי שכוללת מסעדות, מתנות ובזאר אוכל מרווח

24. Birchbox: שירות מנויים חודשי שמספק מוצרי יופי

25. וירג'ין אמריקה: מעדיפה את חווית הלקוח

שיבוש הוא הנורמליות החדשה. מותגים משבשים מבינים את הטרנדים הצרכניים לפני שהם הופכים בכלל לטרנדים, ומרוויחים מהם הון טוב יותר מהמתחרים שלהם. רבים מהמותגים האלה מבינים את המעבר לכלכלת שיתוף, ועיצבו את המודל העסקי שלהם בהתאם. לדוגמא, ההבנה שאנשים נמנעים ממודעות פרסומיות שמפריעות להם, ולכן רוב הפרסום המסורתי של המותגים האלה הוא לא מרכיב דומיננטי במודל העסקי שלהם.

התחרות העסקית מעולם לא הייתה עזה יותר. אלו שידועים כבר כמשבשים, ושמרים על עצמם מפני התחרות בשוק, בגלל שהם יודעים שעולם העסקים הוא מחזורי, והם יודעים שהמעגל הזה יפעל יום אחד לטובת חברות צעירות, שנונות, יצירתיות וחדשניות יותר.

נקודה נוספת בהקשר הזה, היא שמעניין לראות כיצד חברות ומותגים ותיקים נכנעו למעטפת החדשנות והשיבוש. חברות כמו פרוקטר אנד גמבל, מקדונלד'ס ויהאו, הפסיקו להיות מנהיגות מבחינת התפיסה המחשבתית, ועכשיו לוקחות השראה ממתחרות חדשות וקטנות יותר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן