נציג היזמים במשכן: יו"ר שדולת הסטרט-אפ בכנסת מסביר את החזון בבסיס הלובי החדש

אם תשבו כמה שעות במזנון הכנסת, כנראה שתמצאו כמה אנשים מעניינים לשוחח עמם על עולם היזמות וההייטק. כך, למשל, לבטח תשמחו להיתקל בשר החינוך נפתלי בנט, שמחזיק בשתי הצלחות מרשימות ברזומה שלו (מכירת חברת סאיוטה שהקים עבור 145 מיליון דולר ומכירת סולוטו שאותה ניהל), או בחבר הכנסת אראל מרגלית, שהקים וניהל את קרן ההשקעות JVP ונחשב בעבר לאחד המשקיעים המצליחים והמשפיעים בישראל. בחודש שעבר נוספה ליזמי ההייטק בישראל כתובת נוספת לפניות במסדרונות המשכן בדמות השדולה למען יזמים וסטארט־אפים, שהוקמה בחודש שעבר – ואמורה לסייע ולקדם את התחום בישראל.

לכל הכתבות, הדירוגים והראיונות: עשו לנו לייק בעמוד הפייסבוק

לרכישת מנוי למגזין פורבס ישראל

מנכ"ל השדולה החדשה הוא גל קלקשטיין, בעצמו יזם ומשקיע שהכיר את האקו־סיסטם הישראלי מבפנים. "זה אולי יפתיע, אבל יש המון תלונות שמגיעות מהאנשים בתעשייה על כך שהאקו־סיסטם הישראלי לא מחובר מספיק. חברות לא מכירות חברות אחרות, יזמים לא באמת מכירים לעומק יזמים נוספים. נכון שהבעיה הזו פחות מורגשת בגזרת רוטשילד, אבל מחוץ לגבולות תל אביב היזמים הרבה פחות מעורבבים האחד עם השני – ואת זה אנחנו רוצים לשנות".

השדולה החדשה, הוא מספר, הוקמה במטרה לייעל ולקדם תהליכים לסיוע ליזמים בכל רחבי הארץ. "יש שורה ארוכה של דברים שאפשר לדרוש מהממשלה, מהכנסת או מגורמים נוספים מטעם המדינה, שיוכלו לסייע באופן מהותי ליזמים. קח לדוגמה את המדען הראשי. זה גוף שרוצה לעזור ויש לו הרבה מה לתרום, אבל ממחקר שערכנו גילינו, כי 65% מהיזמים שעבדו איתו הרגישו שהתהליך היה מורכב וקשה מדי. אם נצליח להנגיש אותו, זה יהיה שינוי מאוד משמעותי, ולא יעלה למדינה כסף".

באנו לשנות. קלקשטיין | צילום: שלומי יוסף

קלקשטיין, כאמור, מכיר את עולם היזמות בישראל מקרוב. אביו אריה קלקשטיין הקים ביחד עם אחיו ניר את חברת האלגו־טריידינג Final, הנחשבת לאחת המובילות בעולם בתחום המסחר האלקטרוני. גם גל רשם הצלחה מרשימה בתחום כשהקים את חברת סטוק טק. "אז התחילו לפנות אלי יזמים עם רעיונות, שביקשו שאעזור להם להפוך אותם למוצרים. פתאום מצאתי את עצמי מעורב בשישה מיזמים שונים. אז הקמנו את חברת GKI, וכיום פועלות תחתנו 16 חברות. בחלקן אני משקיע, לחלקן אני מייעץ ויש גם פיתוחים פנימיים שלנו". כל אותן חברות שבהן מעורב קלקשטיין הן חברות הייטק, למעט אחת: חברת מילק אנד האני – מזקקת הוויסקי הראשונה בישראל.

כעת, כאמור, הוא מוסיף לכובע היזם ולכובע המשקיע שלו כובע אחד נוסף – בתור נציגם בכנסת של היזמים והסטארט־אפיסטים בישראל. "עוד נקודה שהעלה מחקר מוקדם שעשינו, למשל, היא שהיזמים בארץ רוצים עזרה ביצירת קשרים בארה"ב, אז המטרה שלנו תהיה לקרב את ארה"ב לישראל, והיות שאני לא יודע להזיז יבשות, נצטרך למצוא דרכים אחרות לעשות את זה. כמו כן, נפעל כדי לפתח זירות נוספות, כך שכל הארץ תהיה חלק מ'אומת הסטארט־אפ' ולא רק כמה ערים. אני מאמין שמהר מאוד כבר נתחיל לראות תוצאות בשטח", אומר קלקשטיין.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן