נרדמים בעבודה? אתם לא לבד: מחקר חדש קובע כי שליש מאיתנו תופסים תנומה במשרד

לא נעים לי להודות בכך, אבל לעיתים אני תופסת את עצמי מנמנמת על שולחן העבודה שלי. גרוע מכך, פעם אחת כמעט ונרדמתי באמצע ראיון עם מישהו בטלפון. עם זאת, אני תמיד חווה נדודי שינה בלילות. אני לא מצליחה לישון יותר מחמש שעות רצופות, ובזמן שאני שוכת במיטה ומנסה כל מיני תרגילי שינה שיעזרו לי להירדם איננו מצליחה להתגבר על הערנות. מה שאומר שכמעט תמיד שאני מגיעה לעבודה אני בגירעון שינה – הקפה עוזר אבל מדובר בפתרון זמני בלבד.

ואני לא לבד בעסק הזה, כך מצביע מחקר חדש המתבסס על סקר של 750 איש בצפון אמריקה שנערך על ידי חברת משאבי האנוש – 'קרדיאן'. המחקר מלא בעצות שרובנו כבר מכירים: כשאנו לא ישנים מספיק אנחנו מצוברחים, נוטים לריב עם עמיתים, שיקל הדעת שלנו לקוי, התגובות שלנו איטיות יותר ולכן אנו נוטים לבצע יותר תאונות עבודה. בנוס, כאשר אנו לא ישנים מספיק אנו חושפים עצמנו בפני סבירות גבוהה יותר לבעיות בריאותיות כמו סכרת, השמנת יתר וסיבוכי לב וכלי דם. מתוך 750 הנשאלים רק 14% חשבו כי מחסור בשינה אינו מהווה בעיה.

ערים בלילה, ישנים בעבודה | צילום: thinkstock

כמובן שאלו העובדים במשמרות סובלים ממחסור בשינה חמור אפילו יותר, בייחוד אלו העובדים במשמרות לילה או שיש להם לוח זמנים בלתי צפוי המנוע מהם זמן שינה ומנוחה. תאונות דרכים הן תוצאה נפוצה של מחסור בשעות שינה של עובדים.
המעסיקים יכולים לעשות הרבה בנידון, מבלי להשקיע הרבה מאמץ. רק 9% ממקומות העבודה בארה"ב מציעים חדרי מנוחה – גוגל היא אחת החברות הידועות ביותר על תנאי העובדה הנוחים. רק ב-5% בלבד ממקומות העבודה קיימת מדיניות התמודדות עם ג'ט לג עבור העובדים.

השורה התחתונה היא כי שליש מאתנו נרדמים בזמן שאנו מנסים לעבוד – זו בהחלט קריאת השכמה למעסיקים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן