נשיאת דיינרס: "נכפיל את נוכחותנו בישראל"

המותג דיינרס צריך לחזור לחיים", מצהירה דיאן אופריינס, נשיאת דיינרס, בריאיון לפורבס. "בעבר הוא היה מותג חלוצי ומוביל, וכעת אנחנו חושבים כיצד להחיות אותו ולהחזירו למעמד זה".

לאחרונה הגיעה אופריינס לישראל לביקור קצר, שבמסגרתו הוצגה לה אסטרטגיית המייקאובר של כרטיס האשראי בישראל. על המייקאובר בארץ אמונה חברת כאל, המחזיקה בזיכיון של המותג בישראל. "השותפות של דיינרס עם כאל טומנת בחובה הזדמנות גדולה עבור שתי החברות", אומרת אופריינס. "צוות הניהול של כאל יאפשר לנו למצות את הפוטנציאל של המותג. המטרה שלנו היא להציג מוצר ייחודי לשוק האשראי המקומי. הייחודיות באה לידי ביטוי לא רק בתרבות העסקים שלנו, אלא גם במבנה". 

השוק המקומי מסקרן את החברה הבינלאומית. "שוק האשראי בישראל הולך וגדל. השוק מבוסס על נאמנות הלקוחות וזה מתאים לאסטרטגיה של דיינרס כאן", היא מסבירה. "השירות והתגמול ללקוחות הוא ייחודי. ברוב המקרים, ומשום שכל בנק מאפשר ללקוח להחזיק בכרטיס אשראי של ויזה או מאסטרקארד, לרוב אנחנו אפילו לא בטוחים איזה כרטיס אשראי יש לנו בארנק. אבל אם יש לך דיינרס, את יודעת את זה".

"דיינרס בכל מקום"

שוק האשראי בישראל מורכב יחסית לשווקים בינלאומיים, בין היתר בגלל סוגיות הסליקה, ההנפקה הבנקאית, כמו גם ההודעה מהחודש האחרון לפיה תעודד הממשלה תשלומים בכרטיסי אשראי על פני מזומן. דיסקברי, המחזיקה בדיינרס העולמית, היא חברת האשראי הרביעית בגודלה בשוק האמריקני.

לדברי אופריינס, ההזדמנויות בשוק הישראלי, יחד עם הניסיון הבינלאומי של דיסקברי יאפשר להכפיל, ואולי אף לשלש, את נתח השוק של הכרטיס בישראל, כשאחד הכיוונים הבולטים באסטרטגיה החדשה שלה היא לשפר את יחס בעלי העסקים בישראל למותג. "אנחנו מנסים לייחד את המוצר שלנו", היא מסבירה, "כרגע רמת הקבילות של דיינרס בקרב בתי עסק טובה למדי, אנחנו רוצים להעלות אותה למצוינת. אנחנו רוצים להגביר את רמת התחרותיות שלנו דרך רמת המקובלות של הכרטיס".

לדבריה, "המטרה היא שכל אדם שיש לו כרטיס של דיינרס יוכל להשתמש בו בכל מקום. אף שבעבר עסקים רבים לא קיבלו דיינרס, הדבר עבר שינוי. אנחנו הולכים להשקיע משאבים רבים כדי להגביר את המגמה הזאת. אנחנו רוצים לגרום לעסקים להבין שכדאי להם לעבוד עם דיינרס, כי דיינרס מביא לקוחות יציבים, אמידים, שרק יכולים לתרום ולסייע לעסקים לגדול".

עם מנכ"ל ויזה כאל, דורון ספיר: "טמונה בשותפות הזדמנות גדולה" | צילום: רוני שיצר

אחת הסיבות העיקריות לכך שבתי עסקים סירבו לעבוד עם כרטיס דיינרס היתה העמלה הגבוהה שנדרשו לשלם לחברה. אופריינס מסרבת לפרט כיצד מתכוונים בדיינרס להתמודד עם המצב, אך אומרת כי "יש לנו תוכנית פעולה. כדאי לזכור ששיעורי העמלות שמשלמים בישראל עדיין נמוכים בהרבה מאשר במקומות אחרים בעולם". 

במקביל עובדים בדיינרס גם על הגדלת כמות הכרטיסים בשוק. "ככל שיותר אנשים יעדיפו את דיינרס, בתי העסק יהיו חייבים לעבוד עם הכרטיס. בעלי עסקים צריכים להבין שאם הם יעבדו איתנו, אנחנו נביא אליהם לקוחות שיכולים להוציא סכומים גדולים יותר של כסף, ולקוחות נאמנים יותר. בסופו של דבר, אם המוצר של בעל העסק נמכר והרבה, זה לא משנה כמה עמלות הוא משלם".

להערכתה, "דווקא בימים אלה, שבהם הכלכלה העולמית נמצאת במשבר, קרוב לוודאי שבעלי עסקים יעדיפו לעבוד עם חברה שמביאה להם לקוחות מבוססים, יציבים ונאמנים. לקוחות שיבטיחו שהם יצליחו למכור יותר".

"חיים אחראיים ומתגמלים"

במסגרת האסטרטגיה החדשה יציגו בדיינרס את כרטיס האשראי של החברה כ"כרטיס של חוויות מהחיים. של אוכל טוב, של תיירות, של הנאה". לדברי אופריינס, "אנחנו מנסים לחנך את הלקוחות שלנו לחיות את חייהם בצורה האחראית והמתגמלת ביותר. אנחנו עובדים עם כאל על אסטרטגיה חדשנית ועל תוכניות שונות לתגמול הלקוחות שלנו בישראל, באופן שמתאים ביותר עבור המותג".

אחד השינויים הנשקלים בדיינרס ובכאל הוא לאפשר ללקוחות להדפיס תמונות על גבי הכרטיס, ובכך להפוך אותו לאישי יותר. בנוסף בוחנים בדיינרס כניסה לשוק הכרטיסים הדיגיטליים ולשוק האשראי הסלולרי. "אף אחד לא יכול להסתדר היום בלי הסמארטפון שלו והמצב הזה שינה את השוק לחלוטין. אנחנו ניכנס לשוק הזה בוודאות. אני עוד לא יודעת מתי ובאיזו טכנולוגיה, אבל כרגע השוק הזה נמצא במצב ניסיוני וצריך להמתין לזמן הנכון". אופריינס סבורה שדיינרס תצליח להוביל את מגמת התשלומים במובייל אך חשוב לה להדגיש – "למרות שהחדשנות חשובה לנו, חשוב לנו גם להציג מוצר בטוח, יציב ואמין".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן