נשיא צרפת נחת בנתב"ג: "מחוייבים לעשות הכל למען ביטחון ישראל"

נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, נחת היום בישראל לביקור בן שלושה ימים – הראשון מאז נבחר לנשיאות.

הולנד זכה לקבלת פנים חמה מראש הממשלה נתניהו ומהנשיא פרס, בעקבות החזית הנחושה שבה נוקטת צרפת נגד הסכם גרעין המקל על איראן.

בלשכת ראש הממשלה מתכוונים להפעיל עד תום הביקור לחץ אינטנסיבי על הולנד כדי שצרפת תמשיך לשמש כראש חץ ההתנגדות גם בשיחות הגרעין שיתקיימו בז'נבה בסוף השבוע הקרוב.

האורח עצמו אמר עם הגעתו לישראל: "קבלת הפנים הזאת היא סימן לעוצמת היחסים בין המדינות שלנו. באתי להעביר לכם מסר של תמיכה צרפתית, המתבססת על היסטוריה ארוכה שחלקנו יחד. צרפת יודעת מה היא חייבת לישראל במאבקיכם לאורך הדורות להקים את המדינה הזאת ולחזקה".

צילום: רויטרס

"אנחנו מחוייבים לעשות הכל למען שלומה וביטחונה של ישראל", הבטיח הולנד. "אני תולה תקוות רבות במשא ומתן שפתחתם בו עם הפלסטינים למען שלום צודק ובר קיימא. תצטרכו אומץ, נחישות ועיקשות, ויש לכם. תמיכתנו מובטחת לכם".

בנושא האיראני הבהיר המנהיג הצרפתי: "הפצת נשק גרעיני היא איום וסכנה, במיוחד על ישראל ועל האזור, וגם על העולם כולו. בדיונים עכשיו אנחנו מגנים על עמדות שגם אתם מבטאים. צרפת לא תיכנע – כל עוד לא נהיה בטוחים שאיראן ויתרה על הנשק הגרעיני נמשיך בדרישות ובסנקציות". את נאומו סיכם בעברית: "תמיד אשאר חבר של ישראל".

לאתר דב פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן