נתוני המכירות הקמעוניות קבעו: האייפון – המנוע של כלכלת ארה"ב

תפקידו הנוכחי של האייפון סומן אתמול בתמציתיות לאחר פרסום הנתונים הקמעונאיים והתיקונים כלפי מעלה באומדני התוצר. נתונים אלה משקפים למעשה עובדה שאין עליה עוררין: האייפון הוא היום לא פחות מהמנוע של כלכלת ארה"ב.

בסך הכל, עלו המכירות הקמעונאיות בחודש שעבר ב -1.1%, עלייה גדולה יותר מאשר זו שנחזתה על ידי כלכלנים (0.9%). כך הראו נתוני משרד המסחר. בין הגורמים לעלייה: קניות בחנויות אלקטרוניקה ומכשירי חשמל. נתון זה עלה בספטמבר ב -4.5%, ל -7.8 מיליארד דולרים. זהו מספר כמעט כפול מאשר אלו של המגזר עם כמות המכירות השנייה בגודלה.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

הכלכלנים מאוחדים בדעה כי ללא ספק, הגידול במכירות מוצרי אלקטרוניקה נובע ממכירות האייפון 5. אפל מכרה יותר מ-5 מיליון מכשירים בשלושת הימים שלאחר תחילת שיווקו של המכשיר. כמות זו גדולה במיליון מכשירים מאשר כמות מכשירי האייפון 4S שנמכרו בשלושת הימים הראשונים לשיווקו. ההערכה היא כי החברה יכולה למכור למעלה מ-8 מיליון מכשירי אייפון 5 עד תום השנה.

מכירות אייפון 5. מניעות את כלכלת ארה"ב | צילום: רויטרס

נתוני הצמיחה הבלתי צפויים בחודש ספטמבר הגיעו בצוותא עם תיקונים כלפי מעלה לתקופה שבין יולי לאוגוסט, מעלייה של 0.9% לעלייה של 1.2%. השילוב ממחיש תמונה של הוצאות צרכניות איתנות, שמהוות ללא ספק החלק המשמעותי ביותר בכלכלת ארה"ב.

עם הוצאות שעולות על ציפיות, בילו כלכלנים את יום אתמול בעדכון אומדני התמ"ג ברבעון שלישי: יועצים מקרו כלכליים הרימו את התחזית לרבעון השלישי מ-1.5% ל-2%, ואת האומדן לרבעון הרביעי מ-1.3% ל-1.4%. חלקו של האייפון נע על פי ההערכות בין 0.1% ל-0.3%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן