נתוני מקרו חיוביים משכו את וול סטריט לעליות; פרטנר עלתה ב-3.3%

המסחר בבורסות וול סטריט ננעל היום בעליות על רקע המשך השיחות בין הדמוקרטים לרפובליקנים בניסיון להגיע להסכם טרם תחילת 2013, אשר עלולה להביא עמה את המצוק הפיסקלי. בארה"ב התפרסמו היום נתוני מקרו מעודדים אשר גרמו למגמה החיובית בפתיחה.

מדד דאו ג'ונס רשם עלייה של 0.3%, מדד ה-S&P 500 הוסיף 0.5% לערכו ואילו מדד הנאסד"ק התחזק ב-0.7%. 

נתוני הצמיחה שהתפרסמו היום בארה"ב הצביעו כי כלכלת ארה"ב התרחבה ב-2.7% ברבעון השלישי של 2013. זאת לעומת צמיחה של 2% ברבעון החולף ולעומת צפי להתרחבות של כ-2.8% במשק. נתוני התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בשבוע האחרון הצביעו על המשך מגמת הירידה, ל-393 אלף תביעות חדשות, לעומת 416 אלף תביעות בשבוע שעבר. הצפי עמד על ירידה עד 395 אלף תביעות. 

יו"ר בית הנבחרים הרפובליקני, ג'ון ביינר, אשר הביע אתמל אופטימיות לגבי המשך השיחות בין הצדדים בנוגע למצוק הפיסקלי, חזר בו היום מדבריו ואמר כי אין למעשה התקדמות של ממש. "על הנשיא ברק אובמה להראות יותר רצינות", התבטא ביינר, "הוא צריך להראות מנהיגות בוגרת".

שרי המסחר של האיחוד האירופי סיכמו היום על התחלתו של משא ומתן ליצירתו של איזור סחר חופשי עם יפן. זאת תוך התגברות על ההתנגדות מצד יצרני המכוניות האירופיות אשר חוששים כי שהעיסקה עלולה לפגוע בתעשייה שלהם. "יש לנו עיסקה", אמר גורם רשמי המקורב למגעים.

באסיה ננעל היום המסחר במגמה מעורבת, כשבורסת שנחאי שוב נחלשת, היום ב-0.5%, בורסת טוקיו מתחזקת ב-1% ובורסת הונג קונג מוסיפה גם היא 1% לערכה. באירופה נרשמו גם כן כשבורסת לונדון התחזקה ב-1.15%, בורסת פריס הוסיפה 1.5% לערכה ובורסת פרנקפורט רשמה עלייה של 0.8%.

צילום: רויטרס

מניית פרטנר הדואלית רשמה היום עלייה של 3.3% לאחר שעיסקת מכירתה של החברה לאיש העסקים חיים סבן מתקרבת לחתימה: הצדדים נועדים בשעות האחרונות בהונג קונג ומסכמים על הפרטים האחרונים. סבן ירכוש כ-30% מהחברה בעוד אילן בן דב וסקיילס (החברה האם של פרטנר) יישארו עם 15%, מניית פרטנר עלתה היום בבורסה בתל אביב ב-4.05%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן