נתוני משרד האוצר מגלים: העמלות הזולות בישראל – בבנק יהב

מנתונים שמפרסם היום משרד האוצר עולה כי קיימים פערים משמעותיים בין הבנקים בגובה העמלות אותן הם גובים בגין פעולות נפוצות שונות ובגין החזקת כרטיס אשראי.

מדוח הדיווח החצי שנתי שהגיש היום המפקח על הבנקים לוועדת הכלכלה, עולה כי במחצית הראשונה של שנת 2013, ההוצאה החודשית הממוצעת בפועל של שירותי חשבון עו"ש נפוצים של משקי בית במערכת הבנקאית, הסתכמה בכ-13.5 שקל, ירידה של כ-2.3% בהשוואה לשנת 2012.

העלות החודשית הממוצעת הזולה ביותר לחשבון היא בבנק יהב (כ-6.1 שקלים), והיא נמוכה בכ-70% מהעלות היקרה ביותר בבנקים מרכנתיל וערבי ישראלי (כ-21.4 שקלים וכ-19.5 שקלים בהתאמה). מבין חמשת הבנקים הגדולים, העלות החודשית הממוצעת הזולה ביותר נמצאה בבנק הפועלים (כ-12.0 שקלים), והיקרה ביותר – בבנק הבינלאומי (כ-16.2 שקלים).

הבדלים משמעותיים בעמלות בין הבנקים | צילום: shutterstock

גם בעמלות החזקת כרטיסי האשראי נמצאה שונות משמעותית בין הבנקים השונים ובין סוגי הכרטיסים השונים. ההוצאה החודשית הממוצעת בגין החזקת כרטיסים של ישראכרט, המהווים כ-37% מכלל הכרטיסים, היא כ-4.7 שקלים; בגין החזקת כרטיסים של לאומי קארד, המהווים כ-32% מכלל הכרטיסים, היא כ-6.7 שקלים; ובגין החזקת כרטיסים של כ.א.ל, המהווים כ-31% מכלל הכרטיסים, היא כ-9.5 שקלים. ממוצע העמלה עבור החזקת כרטיס אשראי עמד על בכ-6.8 שקלים, ללא שינוי בהשוואה לשנת 2012.

עבור כרטיסי אשראי מסוג ישראכרט, נמצא כי בבנק הפועלים נגבית העמלה בגבוהה ביותר (6.2 שקלים בחודש בממוצע) ואילו בבנק יהב ובבנק איגוד נגבית העמלה הנמוכה ביותר (1.6 שקלים ו-1.2 שקלים בהתאמה).

עבור כרטיסי אשראי של המותג כאל, נגבית במרכנתיל דיסקונט העמלה הגבוהה ביותר (13.2 שקלים) ובבנק יהב, העמלה הנמוכה ביותר (1.1 שקלים).

עבור כרטיסי אשראי של לאומי קארד, נגבית עמלה של 13.9 שקלים בבנק הערבי ישראלי, לעומת 7 שקלים בבנק לאומי.

בתחום עמלות ניהול ניירות ערך, גובה בנק יהב את העמלה הנמוכה ביותר, ומבין 5 הבנקים הגדולים – בנק לאומי ובנק הפועלים. את העמלות הגבוהות ביותר עבור ניהול פיקדון ניירות ערך גובים בנק דיסקונט, מרכנתיל ומסד.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן