נתניהו: אנו לא כשאר המדינות, תנו לכוחות הבטחון לעבוד בשקט

על רקע פרשת "האסיר X", פתח היום (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו את ישיבת הממשלה בהתייחסות לביקורת הציבורית על הטיפול בנושא. נוסף על כך עדכן נתניהו על הלו"ז הצפוי בביקורו של נשיא ארה"ב ברק אובמה וסיפר על הנושאים שיעמדו במרכז השיחות בין השניים: התקדמות הפרויקט הגעיני האירני, התפרקות המשטר בסוריה, וכן התנעת התהליך המדיני עם הפלסטינים.

את הישיבה החל נתניהו בדברים הנוגעים לסמכותן של רשויות הבטחון והחוק במדינה: "אני מבקש לומר שאני סומך לחלוטין על כוחות הבטחון של ישראל. הם פועלים במסירות ובמחויבות אין קץ להבטיח שנוכל לחיות בארץ הזו. אני סומך גם באופן מלא על רשויות החוק. כוחות הביטחון והמודיעין של ישראל פועלים תחת פיקוח מלא של רשויות החוק, שהן עצמאיות לחלוטין".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

נתניהו הגיב לטענות שעלו השבוע בעקבות צנזור הפרשה: "בשילוב הזה של שמירה על הביטחון והחוק נשמר גם חופש הביטוי, אבל אנו לא מדינה כשאר המדינות. אנו מדינה דמוקרטית למופת ושומרים על זכויות הנחקרים והפרט לא פחות מכל מדינה אחרת, אבל אנחנו גם יותר מאויימים, יותר מאותגרים, ולכן אנחנו חייבים לדאוג לשמור על פעילות תקינה של זרועות הביטחון.

"אני מבקש מכולם, תנו לכוחות הביטחון להמשיך לעבוד בשקט כדי שנוכל להמשיך לחיות בביטחון ובשלווה במדינת ישראל".

צילום: מרק ישראל סלם

בהמשך הציג נתניהו את עיקרי המפגש הצפוי עם נשיא ארה"ב ברק אובמה, שיגיע ארצה בחודש הבא: "אנו בעיצומן של ההכנות לביקור. הוא יתמקד בשלושה נושאים: ראשית, ההתקדמות של אירן להשגת נשק גרעיני, שנמשכת ומואצת. אירן מעשירה חומר ברמה גבוהה, ומתקינה צנטריפוגות חדשות כדי לקצר את זמן ההגעה וזמן החצייה של הקו האדום שהצבתי בנאומי באו"ם.

"הנושא השני יהיה התפרקות המשטר בסוריה. ראינו אתמול את הקרבות שמתנהלים גם בגבולנו. נמשיך לשמור על הגבול ולמנוע מעבר וכניסה לתוך ישראל מעט מקרים בודדים וחריגים שכל אחד מהם ישקל לגופו. שלישית, אנחנו נדון בהתנעת התהליך המדיני עם הפלסטינים. בסוף השבוע חזר עו"ד מולכו, נציגי לשיחות, מסבב שיוות בוושינגטון. השבוע צפוי לצאת לשם היועץ לבטחון לאומי יעקב עמידרור. אין ספר שהנושא הזה יהיה חלק מעבודת הממשלה הבאה".

לסיום ציין נתניהו את יום הזכרון לחללי צה"ל שמקום קבורתם אינו ידוע: "מדינת ישראל עושה כל הזמן מאמצים להחזיר את חללינו לקבר ישראל, והיא עושה כל הזמן מאמצים לאתר את נעדרינו".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן