נתניהו: "אף שביתה לא תרתיע אותנו מביצוע רפורמות ענק במשק"

"שום שביתה לא תרתיע אותנו מלבצע רפורמות ענק עבור כלל אזרחי ישראל. אי אפשר לבנות כלכלה חזקה בלי הגדלת התחרות", כך אמר היום ראש הממשלה בנימין נתניהו בדברים שנשא בכנסת לציון יום הולדתו של חוזה המדינה בנימין זאב הרצל.

"הקמנו כלכלה ריכוזיות, בניגוד לחזונו של הרצל", אמר. "אנחנו מחויבים לפתיחת הכלכלה לתחרות, אנחנו נגד מונופולים, אנחנו בעד תחרות. ככל שהשוק תחרותי פחות ויותר ריכוזי, הוא משרת קבוצות מצומצמות, וככל שהוא תחרותי יותר הוא משרת את כלל האזרחים. התחרות רעה לפרוטקציונרים, וטובה לכלל האזרחים ובייחוד לחלשים".

נתניהו הצהיר בנאומו על כוונה לבצע רפורמות גדולות במשק להגדלת התחרותיות ולהקטנת הריכוזיות: "אני מאמין ברפורמות שמפרקות מונופולים ומיטיבות עם הציבור", אמר. "גם אם באיחור מסוים, אנחנו הולכים ליישם את התפיסה שהייתה תפיסתו של מייסד הציונות".


צילום: מרק ישראל סלם

נתניהו התחייב בכנסת כי "אחרי הרפורמה הגדולה בסלולר ואחרי רפורמת השמיים הפתוחים, נביא לממשלה בשבוע הבא רפורמה נוספת שמטרתה הוזלת כלי הרכב הפרטיים, אחריה תבוא רפורמת ענק בנמלי הים בישראל ועוד רפורמות רבות שמטרתן להוזיל את מחיר השירותים והמוצרים".

יו"ר האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה) התייחסה לדברי נתניהו – ושללה אותם בחריפות. "הציונות היא לא רק עצם הקמת המדינה אלא גם על איזו מדינה תקום ואיזו מערכת חינוך ורווחה תהיה לה. הרצל חשב שקורת-גג היא אחריותה של המדינה. הרצל האמין במגזר העסקי אבל לא התכוון לחמישים טייקונים – אלא לחמש-מאות אלף בעלי העסקים הקטנים".

מוקדם יותר היום שלח יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, איום ישיר על נתניהו ולפיד: "היכנסו למשא ומתן על הגזירות – או שננקוט בכל האמצעים", כתב עיני לראש הממשלה ושר האוצר. 
"בהצעה לתקציב קיימות גזרות כלכליות קשות שיש בהן לפגוע במצבו הכלכלי של ציבור העובדים והגמלאים. אנו מתנגדים בכל תוקף לדרך התנהלות חד צדדית זו ולכל פגיעה בציבור", המשיך.

עיני טען כי מדובר בהמשך ההתנהלות הפוגעת בעובדים המוחלשים ובעבודה המאורגנת. "למרות שההסתדרות והממשלה הגיעו לפני למעלה משנה לעקרונות מוסכמים, בעקבות שביתה כללית במשק, לחיזוק העובדים החלשים וצמצום הפערים ואי השוויון במקומות העבודה, העקרונות אינם מיושמים בפועל וההתנהלות מעלה חשש כי מדובר במדיניות מכוונת שתוצאתה גרירת רגליים והפקרת זכויותיהם של העובדים, כתב יו"ר ההסתדרות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן