נתניהו בישיבת הכנסת: "לאפשר פרנסה – הדבר החברתי ביותר"

ראש הממשלה, נשיא המדינה, יו"ר האופוזיציה ויו"ר הכנסת נאמו אחר הצהריים בפתיחת מושב החורף של מליאת הכנסת. בהמשך הערב צפויה המליאה להצביע על פיזורה, באקורד שיהווה את יריית הפתיחה לבחירות 2013.

"אני מבקש לקיים את הבחירות ב-22 בינואר", פתח ראש הממשלה, בנימין נתניהו, את נאומו. "בעוד פחות ממאה יום יכריע עם ישראל מי ינהיג אותו אל מול האתגרים הביטחוניים הגדולים ביותר שידענו מאז קום המדינה, מול המשבר הכלכלי שידע העולם ב-80 השנים האחרונות.

"לפני 4 שנים, קיבלנו משק במשבר עם צמיחה שלילית. האבטלה חצתה את קו 9%. המשבר הכלכלי איים למוטט את כלכלת ישראל, כפי שקרה במדינות מרכזיות באירופה. נפלו כאן אלפי טילים ורקטות בדרום הארץ. שנתיים קודם נפלו טילים בצפון. בגבול עם מצרים הלכה והתרחבה תופעת ההסתננות, לא היתה גדר והגבול היה פרוץ לגמרי לזרם מסתננים. שום דבר אפקטיבי לא נעשה".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

"אנחנו החזרנו את הביטחון לאזרחי ישראל", אמר נתניהו. "עשינו זאת בשיקול דעת ובאחריות, אבל ביטלנו את מדיניות ההבלגה. הנהגנו מדיניות של תגובה תקיפה לכל ירי. שיפרנו מאוד את ההערכות להגנת העורף".

נתניהו התייחס בהרחבה לתחום הכלכלי: "למרות המשבר הקשה שעדיין לא נגמר, הבאנו לצמיחה מהגבוהות ביותר במערב. המשק הישראלי צמח מהר יותר מכמעט כל כלכלות המערב. הורדנו את האבטלה מ-9% לאיזור ה-7%, באירופה האבטלה טיפסה ואנחנו הורדנו אותה. הוספנו יותר מ-330 אלף מקומות עבודה, שיא של כל הזמנים בעיצומו של משבר. לאפשר לבני אדם להתפרנס בכבוד זה הדבר החברתי ביותר".

"מה שעשינו היה חריג בנוף הכלכלי הבינלאומי", סיכם נתניהו. "דרוג האשראי של ישראל עלה, ואין עדות טובה יותר לדרך המוצלחת בה ניהלנו את הכלכלה. מדד אי השוויון בישראל הצטמצם ברציפות, הוספנו מיליארד שקלים לקצבאות הזיקנה, העלנו את שכר המינימום, את שכר הרופאים, המורים ועוד. בשבע השנים שזכיתי לכהן כראש ממשלה מילאתי את חובתי לדאוג לביטחונה ולעתידה של ישראל, ואני מבקש שבעוד 3 חודשים תתנו לי להמשיך". 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן