נתניהו בכנס הסייבר: "אנחנו יכולים להפוך את קללת האינטרנט לברכה"

כנס הסייבר הבינלאומי הראשון בישראל, CyberTech 2014, נפתח הבוקר בהכרזה חגיגית על הקמת קריית סייבר לאומית בבאר שבע, שתקרא: Cyber Spark. השאיפה היא ליצירת מרחב פיזי משותף ובו כל המרכיבים הדרושים ליצירת מובילות עולמית בתחום הסייבר, ובמיוחד שיתוף פעולה בין גורמים ביטחוניים, הפן האקדמי, שישאב מאוניברסיטת באר-שבע וחברות מובילות בתחום.

בין חברות הסייבר שכבר התחייבו לקחת חלק פעיל במיזם ניתן למצוא את EMC, דויטשה טלקום, IBM וקבוצת JVP. בין היתר, במתוכנן במסגרת המיזם להקים בית ספר תיכון למדעים וטכנולוגיה ומרכז פיתוח לימודי סייבר במתחם.

סטיב מילס, סגן נשיא בכיר ב-IBM הכריז כי IBM ואוניברסיטת בן גוריון מתכוונות להקים בבאר שבע מרכז מצוינות עולמי בתחום האבטחה וההגנה על תשתיות נכסים ומידע.
רה"מ נתניהו הדגיש את חשיבות המהלך, ואמר כי הדרך ״להגן על מרחב הסייבר זה נושא עצום במציאות שלא נותרה בה יותר פרטיות. כל דבר פרוץ, הרשתות חשופות ומחוברות ומידע עשוי להיחשף. זוהי תופעה חדשה בהיסטוריה וישראל יכולה לפעול למציאת הפתרונות".

"יש לנו יכולות סייבר שמתאימות למדינה גדולה הרבה יותר" | צילום: קובי גדעון, לע"מ

מטה הסייבר הלאומי של ישראל הוקם לפני שנתיים על מנת לקדם את תעשיית הסייבר בישראל. "הגנת הסייבר הופכת לאחד מהנושאים החשובים של עידן זה", אמר ר' מטה הסייבר הלאומי, ד"ר אביתר מתניה. "עלינו למנף את ההזדמנויות הגלומות במהפכת הסייבר על מנת לתעל אותן לטובת צמיחה כלכלית משמעותית, וכל זאת באמצעות שיתופי פעולה גלובליים בין חברות, חוקרים וממשלות".

בכנס משתתפים מאות אורחים מהעולם – החל מבכירים בחברות ענק בינלאומיות דוגמת IBM, סיסקו, ו-EMC, נציגי ממשלות בהן ארה"ב, דרום קוריאה, מקסיקו, איטליה, ועוד; מומחי הגנת סייבר, משקיעים בכירים וחברות סטארט-אפ ישראליות.

ביומיים הקרובים יתקיימו מושבים שיעסקו במגמות אליהן מתקדמת תעשיית הסייבר. בין הנואמים בכנס ניתן למצוא את גיל שוויד מנכ"ל צ'ק פוינט, סטיבן מילס סגן נשיא בחברת IBM, בריאן פלמה סגן נשיא סיסקו, ארט קוביאלו סגן נשיא EMC ואיגואן קספרסקי יו"ר קספרסקי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן