נתניהו: "הגירעון לא ישליך משמעותית על אזרחי ישראל"

הגירעון התקציבי של המדינה הגיע בשנת 2012 ל-39 מיליארד שקל, כך עולה מנתונים שפירסם היום משרד האוצר. מדובר ב-4.2% מהתמ"ג, שיעור הגבוה מתוכנית האוצר, לפיה היה אמור הגירעון להסתכם ב-2% מהתמ"ג. 

על פי נתוני האוצר הכנסות הממשלה בשנה החולפת הסתכמו ב-18.5 מיליארד שקל, תוצאה הנמוכה מהתחזיות. כמו כן הוצאות הממשלה גדלו מעל המצופה ל-2.2 מיליארד שקל וההכנסות ממסים ירדו ל-1%. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום בקצרה לנושא במהלך סיור בצפון: "הגירעון לא ישליך השלכה משמעותית על אזרחי ישראל", אמר נתניהו לחדשות ערוץ 10. 

בשנת 2012 הסתכמה סך ההוצאה הממשלתית ב-285 מיליארד שקל בהשוואה ל-283 בתכנון בתקציב המקורי. הוצאות משרדי הממשלה הסתכמו ב-238 מיליארד שקל לעומת 235 מיליארד בתכנון המקורי. סך הוצאות משרדי הממשלה בשנת 2012 היו גבוהות ב-7.1% בהשוואה לשנת הקודמת.

בנימין נתניהו ויובל שטייניץ | צילום: רויטרס

סך גביית המסים הסתכמה 218 מיליארד שקל, נמוכה ב 13.7 מיליארד שקל מהחזוי בתקציב המקורי. הפקדות המוסד לביטוח לאומי היו נמוכות ב-1.9 מיליארד מהחזוי, מחסור המשקף גירעונות גבוהים מהחזוי של המוסד.

בתגובה לנתוני האוצר אמר כלכלן המאקרו הראשי של בית ההשקעות IBI רפי גוזלן כי ה"התאמות הנדרשות בתקציב 2013 צפויות להגיע לסדר גודל של כ-20 מיליארד שקל שגם לאחריהן הגירעון ינוע סביב 4% תוצר". ממשלת ימין-חרדים לא תבצע מן הסתם קיצוץ בקצבאות אלא תפנה להעלאת מע"מ נוספת, סבירות גבוהה לקיצוץ בשכר הסקטור הציבורי ואולי ביטול פטורים". עוד אמר גוזלן כי "מצד ההוצאות צפוי קיצוץ של 12-15 מיליארד ש"ח ביחס להוצאות המתוכננות שיביאו את צד ההוצאות בתקציב לסביבת ההוצאות המותרת לפי הכלל הפיסקאלי".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן