נתניהו הודיע באופן רשמי: הולכים לבחירות, מהר ככל האפשר

הולכים לבחירות. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אישר הערב במסיבת עיתונאים באופן רשמי את מה שרבים במערכת הפוליטית צפו במשך זמן רב: הבחירות לכנסת ה-19 יוקדמו לחורף. זאת לאחר שסיים הערב סבב התייעצויות עם שותפיו הקואליציוניים, במהלכו החליט באופן סופי כי נכשל הניסיון להעביר את תקציב 2013 בכנסת. 

"החלטתי שטובתה של ישראל מחייבת הליכה לבחירות מהר ככל האפשר", אמר נתניהו. "עדיפה לנו מערכת בחירות קצרה מאשר ארוכה אשר עלולה לפגוע קשה במדינה". 

"יש לשים את האינטרס הלאומי לפני האינטרס המפלגתי"', ניסה ראש הממשלה להסביר את הסיבות שהניעו אותו להוציא לפועל את המהלך. "המשבר העולמי הביא לקריסה של כלכלות מרכזיות באירופה ואילו אנחנו הוספנו השקעות בחינוך, בבריאות ובתחבורה ויצרנו מקומות עבודה חדשים".

"זו היתה הממשלה היציבה ביותר בעשרות השנים האחרונות", הוסיף נתניהו. "חיזקנו את הביטחון ואת הכלכלה, והובלנו מדיניות כלכלית אחראית. אנחנו חייבים להמשיך באחריות מול הטלטלה האיזורית ולהבטיח את מטרותינו, ביניהן כלכלה דינמית וצומחת. כל זה מחייב תקציב אחראי ולכן אין מנוס מבחירות".  

ההחלטה להקדים את הבחירות לחורף אינה מפתיעה ככל הנראה את המערכת הפוליטית, לאחר שהתבשלה במשך שבועות לא מעטים. מושב החורף של הכנסת אמור להתכנס שוב בשבוע הבא אולם ישתנה כאמור בהרכבו לקראת סוף ינואר-תחילת פברואר, לאחר שיתפזר בשבוע הבא. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

על אף הכשלון בהשגת רוב לאישור התקציב, לא נרשמו בינתיים בבורסה חששות מחוסר ודאות כלכלי. "בדרך כלל עשויות בחירות מיידיות לעורר רעש אבל כשהרצף השלטוני יציב העניינים בדרך כלל נרגעים", אומר האסטרטג הראשי של קבוצת איילון, יניב פגוט. "הבורסה אינה סבורה כנראה כי צפוי שינוי רדיקלי במבנה השלטון, ולכן מייחסת חשיבות כמעט אפסית לבחירות. יש דווקא יתרון לכך שהתקציב עדיין לא עובר משום שמדובר במדיניות פיסקלית מרסנת שטובה לאג"חים ממשלתיים".

נתניהו. יש בחירות | צילום: רויטרס

"הבורסה הייתה מתרגשת יותר אם המשקיעים היו חושבים שדברים ישתנו באופן מהותי מבחינת המצב הפוליטי או באג'נדה הכלכלית", מוסיף פגוט, "אולם כרגע עושה רושם שהמבנה הקואליציוני לא ישתנה וכך גם המדיניות. אנשים מקבלים ביטחון מדברים אחרים והבחירות הן מבחינת נון-אישיו".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן