נתניהו: המשק צמח ורמת החיים עלתה, אז מה רוצים המקטרגים?

"אם הממשלה תדאג רק לעוגה הקיימת, ולא תדאג להגדיל את העוגה הלאומית, המשק ייפגע. אם אתה עוסק רק בחלוקת העוגה ולא בהגדלת העוגה תישאר רק עם פירורים. אי אפשר לקבל את הטענות הפופוליסטיות שצריך לבצע רק חלוקה נכונה יותר" – כך התבטא היום ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה, במהלך דיון בנושא מהגרי העבודה ובניית גדר הגבול לישראל. "הנתונים הכלכליים מצביעים על כך שהמשק הישראלי צמח בשנים האחרונות לעומת משקים אחרים באירופה ורמת החיים בו רק עלתה, אז מה באים עכשיו המקטרגים ואומרים 'לא טוב'? הם אומרים שצריך לדאוג לחלוקה אחרת של העוגה".

בדבריו התייחס ראש הממשלה הן להישגים הכלכליים של ממשלתו, והן לטענות שמעלה המחאה החברתית ביתר שאת בשבועות האחרונים לגבי חלוקת המשאבים: "יש בישראל גל שעומד בסתירה מובהקת לעצם התפיסה הכלכלית-חברתית הבסיסית של הממשלה. ממשלת ישראל השכילה בשנים האחרונות להוביל מדיניות כלכלית שהצליחה, בהשוואה לכלכלות מרכזיות אחרות בעולם. הצלחנו להביא לצמיחה, הצלחנו להגדיל את היצוא של מוצרים ושירותים, והצלחנו להגדיל את רמת החיים של התושבים. הצלחנו לצמצם את הפערים למול מדינות מתקדמות בעולם. אבל במקום לקבל מחמאות, יש פה כאלה שמנסים להטעות עם הצגת נתונים פופוליסטיים, מציעים הצעות שונות שעלולות להחזיר את המשק אחורה".

נתניהו נמנע מלנקוב בשמותיהם של המקטרגים והלא-מחמיאים, אך הפנה אליהם את הדברים הבאים: "אי אפשר גם לקטוף את הפירות מהעץ וגם לבקש לחזור אחורנית. אם הממשלה רק תדאג לעוגה הקיימת ולא תדאג לעתיד שלנו ולהגדלת העוגה – המשק ייפגע". תחת זאת, התמקד בצמיחה אליה הביאה ממשלתו את המשק הישראלי: "המשק גדל בשנים האחרונות יפה. חובת הממשלה להמשיך ולדאוג שהמשק ימשיך לצמוח ולגדול. נכון, יש גם גורמים שמעכבים את תהליכי הצמיחה. הריכוזיות היא אבן נגף שיש לשחרר אותה. נכון, יש ריכוזיות במשק והממשלה היא הראשונה שמובילה אותה. אבל יש גם תאגידים ששולטים באופן מרוכז ויש גם גופי עובדים ריכוזיים. אנחנו חייבים לשחרר את המשק מהריכוזיות. אנחנו חייבים להמשיך ולהפעיל את מנוע הצמיחה כדי שהמשק יגדל".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן