נתניהו התעקש על 28 שרים – ויש עתיד פוצצה את המו"מ הקואליציוני

משבר במשא ומתן הקואליציוני: מפלגת יש עתיד פוצצה את השיחות על הרכבת הקואליציה אמש. הסיבה לפיצוץ לטענת יש עתיד היא התעקשותו של נתניהו על ממשלה של 28 שרים, זאת למרות הדרישה של המפלגה לממשלה מצומצת של 18 שרים בלבד. בעקבות הקונפליקט ביטלה מפלגת יש עתיד פגישה שהייתה אמורה להתקיים הבוקר בין צוותי המשא ומתן של שני הצדדים. 

בליכוד ביתינו טוענו כי לא ניתן לצמצם את מספר השרים בממשלה משום שאין אפשרות שלא למנות לתפקיד שר את מי שכבר כיהן בתפקיד זה בממשלה הקודמת. 

במפלגת הליכוד מתמודדים כרגע 12 שרים וחברי כנסת על תפקיד בממשלה הבאה. נתניהו מעוניין לכלול ברשימת השרים החדשה את 8 השרים המכהנים. בתגובה לעמדת הליכוד אומרים ביש עתיד: " הממשלה הקרובה הולכת להפעיל תוכנית קיצוצים מאוד גדולה בגלל הגירעון הענק. לא נוכל להיות חלק ממשלה שלא מהווה דוגמה אישית".

יאיר לפיד, דורש דוגמה אישית מהליכוד | צילום: מרק ישראל סלם

עוד טוענים ביש עתיד כי הליכוד ביתינו מנסים להסית את הדיון לנושא תיק האוצר על מנת לא להתמודד עם הקיצוצים הנדרשים במספר השרים. 

אמש פורסם כי הליכוד ביתנו הציע ליאיר לפיד את תיק האוצר והבהירו לו כי תיק החוץ, אותו הוא דורש לקבל יישאר בידי אביגדור ליברמן. מנגד, גוברות ההערכות כי תיק האוצר יגיע דווקא למנהיג הבית היהודי נפתלי בנט. בבית היהודי מכחישים טענה זו ומתעקשים כי אף אחד מהתיקים עוד לא נסגר. 

את תגובת הליכוד לטענות יש עתיד לא ניתן היה להשיג. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן