נתניהו וליברמן איחדו כוחות: ירוצו ברשימה משותפת בבחירות

רעידת אדמה במערכת הפוליטית. ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש מפלגת ישראל ביתינו הודיעו הערב כי הם מאחדים כוחות ועקב כך ירוצו הליכוד וישראל ביתינו יחד בבחירות הקרובות. 

המהלך הסודי אותו תכננו ליברמן ונתניהו בשבועיים האחרונים נחתם אתמול בלילה, כאשר מרבית השרים בשתי המפלגות לא ידעו על כך דבר. על פי דיווח בערוץ 10, היחידים שהיו בסוד העיניינים היו נתן אשל מצידו של נתניהו וח"כ פאינה קירשנבאום מצידו של ליברמן. על פי ההכסם בין הצדדים, ליברמן יקבל את המקום השני ברשימה ויוכל לבחור לעצמו את אחד משלושת התיקים הבכירים בממשלה הבאה. 

במסיבת עיתונאים שקיימו הערב נתניהו וליברמן במלון דן פנורמה בירושלים, אמר ראש הממשלה: "אנחנו מבקשים היום מנדט מהציבור להנהיג את ישראל בעוצמה. מדינת ישראל זקוקה בעת הזאת לאיחוד כוחות". לדברי נתניהו המהלך "יחזק את הממשלה, את ראש הממשלה ואת המדינה". 

עוד אמר נתניהו כי האיחוד עם ישראל ביתינו יסייע לממשלה להתמודד עם האתגרים הרבים שניצבים בפניה, בראשם הפחתת יוקר המחייה ומניעת התחמשותה של איראן. 

ליברמן הוסיף: "אנחנו נותנים היום הזדמנות אמיתית לייצב את ישראל ולהתמודד בדרך הטובה הביותר עם האתגרים העומדים בפניה".

בעוד שבמפלגת ישראל ביתינו לא יתקיימו ככל הנראה פריימריז, ההערכות במערכת הפוליטית הן כי בליכוד יתקיימו הבחירות המקדימות למרות המהלך המפתיע. 

התגובות לצהלך של נתניהו וליברמן לא איחרו לבוא. יו"ר מפלגת ש"ס אלי ישי אמר הערב לחדשות ערוץ 10 כי הוא מאמין שהאיחוד יטיב עם מפלגתו. "ש"ס תצא מחוזקת. אני מאמין כי בסופו של דבר נתניהו יקים קואליציה עם ש"ס. 

יושבת ראש מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' אמרה הערב כי "אזרחי ישראל איבדו היום בית פוליטי. מצביעי הליכוד חשבו שהם חלק ממפלגת מרכז שמייצגת את העם מוזמנים לחבור למפגת העבודה". 

צילום: רויטרס וארטיום דגל


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן