נתניהו למזכ"ל האו"ם: "נתנו לחמאס בטון. הם בנו בזה מנהרות"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ומזכ"ל האו"ם, באן קי מון, קיימו מסיבת עיתונאים לאחר פגישתם של השניים. במהלך פגישתם, הראה נתניהו לבאן הוכחות וראיות על אופי הרקטות שיורה חמאס על ישראל.

ראש הממשלה היה זה שדיבר ראשון כשאמר: "ישראל עושה מה שכל מדינה היתה עושה אם היתה מותקפת ברקטות מדי יום. הראיתי לך היכן חמאס חופר את מנהרות הטרור שלו כדי לחדור לשטחנו, בכדי לרצוח ולחטוף ישראלים. כל מדינה היתה מגיבה בתקיפות כפי שאנחנו עושים. לא רצינו בעימות הזה.

"קיבלנו את היוזמה המצרית שהיתה מקובלת על כל הקהילה הבינלאומית ואת ההפוגות ההומנטיריות שהצעתם אבל חמאס דחה את כולן. הקהילה הבינלאומית חייבת להאשים את חמאס בכך ובמתקפותיו על ישראל כמו גם על שימושו הציני באוכלוסייה האזרחית בעזה. הראיתי לך את המטרות של הטרור נגדן אנחנו נלחמים, מוטמעות היטב באוכלוסייה האזרחית.

נתניהו. צילום: רויטרס

"חמאס מבצעים פשע מלחמה כפול – תוקפים את אזרחינו ומשתמשים בשלהם. אזרחי עזה הם בני ערובה וקורבנות של משטר החמאס. הקהילה הבינלאומית לחצה עלינו לספק מלט לרצועת עזה ואנחנו רואים למה הוא שימש – לבניית מנהרה כדי לרצוח ילדים בגן ילדים ישראלי, לא כדי לבנות גני ילדים לילדי עזה. אנחנו מנסים להימנע מכל נפגע אזרח, הקמנו בית חולים שדה וחמאס מונע מאזרחי עזה להגיע אליו. אני מאמין שאתה מבין שזאת זכותה של כל מדינה להגן על עמה. זאת לא רק זכותנו. זאת חובתנו".

לאחר מכן עלה לדבר באן ואמר: "בעודנו מדברים, רקטות ממשיכות להיות משוגרות על ישראל כמו אלה שהראית לי עכשיו. אנחנו מגנים בבירור את המתקפות האלה והן חייבות להיפסק מייד. אנחנו מגנים את השימוש באתרים אזרחיים בעזה כמו בתי ספר ובתי חולים למטרות צבאיות. על כל מדינה יש חובה להגן על אזרחיה. אני מוסר תנחומים לעם בישראל על הנפגעים מההסלמה האחרונה.

באן קי-מון. צילום: רויטרס

"יותר מדי אמהות פלסטיניות וישראליות קוברות את בניהן. אנו חייבים להן פתרון. בימים האחרונים נפגשתי עם מספר מנהיגים באזור ועם השר קרי, הכל כחלק ממאמץ בינלאומי לפעולה דחופה. המסר שלי ברור לשני הצדדים – הפסיקו להילחם והתחילו לדבר כדי שלא נהיה באותו מצב בעוד חצי שנה או שנה. עלינו לטפל טיפול שורש בכל סוגיות הליבה של הסכסוך הישראלי-פלסטיני. פעולה צבאית לבדה לא תבטיח את ביטחון ישראל לטווח הארוך. ישראל היא מדינה דמוקרטית חזקה ואני מפציר בכם להפגין איפוק מקסימלי. על הפלסטינים להקים ממשלה אחת שתהיה כפופה להתחייבויות אש"ף".

גם שר הביטחון משה (בוגי) יעלון נפגש עם מזכ"ל האו"ם באן-קי מון בלשכתו בקריה בתל אביב. במהלך הפגישה הראה שר הביטחון למזכ"ל האו"ם תצלומי אוויר בהם אפשר לראות את ארגון חמאס משתמש באזורים אזרחיים כדי לירות לעבר ישראל".

במהלך המפגש אמר שר הביטחון יעלון: "ברצועת עזה קיימת ישות טרור אשר מובלת בידי חמאס עם גורמי טרור אחרים, אשר מפרים את החוק הבינלאומי ואת הסדר הבינלאומי, כשהם משתמשים ברקטות ובטרור כדי לפגוע באזרחינו. הם גם משתמשים באזרחיהם כמגן אנושי".

"אנו עושים ככל יכולתנו כדי להימנע מפגיעה באזרחים, אך לעיתים זה כמעט בלתי אפשרי באזורים בעזה אשר חמאס הופך אותם לכר לירי רקטות ולבסיס להתקפות טרור. חמאס יורה טילים ורקטות מבתי ספר, מסגדים, שכונות ועוד. הם משתמשים במנהרות תת קרקעיות כדי לנסות לתקוף אזרחים ויישובים בישראל באזור עוטף עזה. זהה אתגר עבורנו שאנו פועלים בימים אלו כדי לעצור".


הראה לבאן מה קורה ברצועה. יעלון | צילום: רויטרס

יעלון התייחס גם ללחימה ברצועה: "אנחנו מוכנים ונחושים להמשיך במבצע 'צוק איתן' עד שנעצור את גל הטרור הזה נגד אזרחי ישראל. העימות הזה צריך להיות איתות לכל גורמי הג'יהאד באזור, שיבינו שטרור אינו משתלם. סיום העימות הזה צריך להיות ברור: הטרור אינו משתלם. צריך לפרז את הישות הטרוריסטית הזו".

עוד לפני כן, נפגש שר החוץ האמריקני ג'ון קרי עם נשיא מצרים א-סיסי. אחרי הפגישה אמר קרי: "ברור לנו כעת שישנה מסגרת עבודה זמינה שבאמצעותה ניתן יהיה להביא לסוף האלימות בין ישראל והפלסטינים. היוזמה המצרית היא הנוסחה היחידה והאמיתית להפסקת אש בין הצדדים".

לכתבה במעריב בשבוע

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן