נתניהו: "נהפוך את ישראל לאחת המדינות המפותחות בעולם"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו התייחס הבוקר בפתח ישיבת הממשלה לדירוג שערך מגזין הכלכלה הבריטי "אקונומיסט" אשר מנה את המדינות הטובות ביותר בעולם לגדול בהן. המגזין דירג לראשונה 80 מדינות שונות על פי רמת חיים ואופק כלכלי עתידי במדינה, ומיקם את ישראל במקום ה-20, לפני צרפת ובריטניה.

ישראל דורגה ע"י שבועון ידוע שלא תמיד קושר לנו כתרים, 'האקונומיסט'", אמר נתניהו. "ישראל דורגה במקום ה- 20 כמקום שהכי טוב להיוולד בו, זה אחרי שישראל דורגה במדד האושר במקום הארבעה עשר, ובמדד הבריאות במקום השישי".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"מול הטלטלה הביטחונית באזור והמשבר הכלכלי העולמי, נמשיך לעשות כדי לפתח את מדינת ישראל מול כל האתגרים", הוסיף נתניהו, "במטרה להפוך את מדינת ישראל למקום טוב ומפותח, והייתי אומר גם לאחת המדינות המפותחות בעולם, גם מבחינה כלכלית, גם מבחינת תשתיות, וגם מבחינת מדד החיים ורווחת החיים".

בנימין נתניהו | צילום: מרק ישראל סלם

"לא מפתיע שנתניהו היה צריך להרחיק עד לאקונומיסט הבריטי על מנת להחמיא לעצמו על ניהול הכלכלה שלו. מכיוון שלו היה יוצא מבית ראש הממשלה ונכנס לביתה של משפחה ישראלית ממוצעת היה מגלה מציאות עגומה שכנראה זרה לו. מציאות שבה רק בשבוע שעבר נחשפה חקירה פלילית נגד מי שהיה עד לא מזמן אחד מיקירי המשק שהחליט להמר על כספי הפנסיה של כולנו ומציאות שבה רק היום התבשרנו על כך ששני הבנקים הגדולים במדינה שמרוויחים מיליארדי שקלים שולחים אלפי עובדים הביתה ללא כל סיבה נראית לעין למטרות "התייעלות".

עוד בדירוג: גרמניה וארצות הברית בתיקו ומדורגות במקום ה-16. איראן מגיעה למקום ה-58 ומצרים מגיעה למקום ה-60. באירופה הסקנדינביות ממקומות ראשונות בעוד המשבר שפוקד את מדינות מערב היבשת אולי מהווה את הסיבה לכך שגרמניה צרפת, בריטניה וספרד מתברגות רק לעשרייה השלישית.

30 המדינות הראשונות בדירוג:

1. שוויץ
2. אוסטרליה
3. נורבגיה
4. שוודיה
5. דנמרק
6.. סינגפור
7. ניו זילנד
8. הולנד
9., קנדה
10. הונג קונג
11.פינלנד
12. אירלנד
13. אוסטריה
14. טוויאן
15. בלגיה
16. ארצות הברית
16. גרמניה
18. איחוד האמיריות
19. דרום קוריאה
20. ישראל
21. איטליה
22. כווית
23. צ'ילה
23. קפריסין
25. יפן
26. צרפת
27. בריטניה
28. צ'כיה
28. ספרד
30. קוסטה ריקה
30 פורטוגל

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן