נתניהו נפגש עם ראש ממשלת הודו: "הטרור האיסלאמי מאיים על העולם כולו"

ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, נפגש הלילה (בין ראשון לשני) עם ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי, על מנת לרתום את המדינה למטרותיה של ישראל, הן מבחינה בטחונית והן מבחינה כלכלית. זוהי פגישה ראשונה בין ראש ממשלת ישראל לראש ממשלת הודו מזה יותר מעשור.

עפ"י הדיווחים, בפגישה העלה ראש הממשלה נתניהו את החשש והסכנה שקיימת בהפיכתה של איראן למדינה בעלת נשק גרעיני ואת האיום שמהווה הטרור האסלאמי על העולם כולו. הודו עצמה גם כן סובלת מלחימה כנגד גורמים מוסלמיים, בעיקר באיזור בגבול קשמיר.

לאחר מכן עברו השניים לדבר על ההיבט המסחרי והכלכלי, שם הציע נתניהו למודי כי שתי המדינות יקיימו ביניהן שיתופי פעולה בחדשנות טכנולוגית בדגש על פיתוחים בתחום החקלאות והמים.


נתניהו ביחד עם נרנדרה מודי, היום | צילום: לע"מ

כמו כן עדכן רה"מ את מקבילו בהחלטתה להקים רשות סייבר לאומית, והציע כי ישראל והודו יקיימו ביניהן קשרים בנושא: "זוהי זרוע כלכלית עתידית משמעותית".

נתניהו אף הזמין את מודי לביקור רשמי בישראל ואמר לו: "זו הזדמנות לישראל ולהודו להמשיך ולהרחיב את היחסים בינינו. אנו שני עמים עתיקים, מהעתיקים בקרב מדינות העולם, אך אנו גם שתי דמוקרטיות, אנו גאים במסורות העתיקות שלנו אך גם משתוקקים לאחוז בעתיד.

"אני מאמין שאם נעבוד יחדיו אנו יכולים לעשות זאת לרווחת שני העמים שלנו. לכן, ברוח זאת, זוהי הזדמנות נפלאה לפגוש אותך כאן ואני רוצה להזמין אותך לבקר בישראל. אנו נרגשים מהאפשרויות של קשרים חזקים יותר ויותר עם הודו, והשמיים הם הגבול".

ראש ממשלת הודו מודי: "אני מסכים איתך שהיחסים בין ישראל והודו הם היסטוריים. נפגשתי הבוקר עם חברי הקהילה היהודית, המועצה היהודית אמריקנית, והם כולם מעריכים את העובדה שבישראל יש הכרה בכך שהודו היא המדינה היחידה שמעולם לא אפשרה לאנטישמיות להתפתח, ובה יהודים מעולם לא סבלו ותמיד חיו בה כחלק אינטגרלי מהחברה שלנו.

"הייתה תקופה בעיר מומבאי בה עברית נלמדה באופן רשמי באוניברסיטאות ואחד מראשי העיר של מומבאי הגיע ממשפחה יהודית". מאוחר יותר נפגש רה"מ עם שר החוץ האמריקאי, ג'ון קרי.

הערב: נאום מעל בימת האו"ם

ראש הממשלה צפוי להגיע היום על מנת לנאום באו"ם ולהציג לעולם את מה שהוא קורא לו כ"נאום האמת" שלו. נתניהו צפוי להתייחס לשני נאומים קודמים, זה של נשיא איראן רוחאני והשני של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, אשר דבריו עוררו זעם גדול ביום שישי האחרון. אגב, לכתבים על המטוס הבטיח נתניהו כי הנאום יהיה "חד כתער".

מחר צפוי נתניהו לנצל את שהותו בארה"ב בכדי להיפגע עם הנשיא, ברק אובמה, השניים צפויים לדון במספר נושאים ביטחוניים. כזכור, בין השניים שוררים יחסים מתוחים על רקע התבטאויות וצעדים מעוררי מחלוקת במהלך השנה האחרונה.

לכתבה מבעריב השבוע

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן