נתניהו: נפתח את הנגב – באר שבע תהיה מרכז היי טק

"אנחנו נעשה מאמץ גדול מאוד היום, ואני חושב שהוא מהלך היסטורי בהחלטות ממשלה שבעצם מאשרות תוכנית לאומית לפיתוח הנגב", כך אמר הבוקר בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה. ההשקעה בתוכנית תסתכם בחצי מיליארד שקל והיא תתפרס על גבי 5 שנים.

תכנית החומש תכלול השקעות בכל תחומי החיים. ותתמקד, בהאצת הפיתוח הכלכלי תעסוקתי תוך ההענקת תמריצים לחברות להקדים ולעבור לנגב באמצעות סיוע בשכר לעובדי היי-טק ועוד. התכנית גם תנסה לעודד הגירה חיובית לנגב באמצעות הגדלת היצע הדיור ויצירת פתרונות דיור איכותיים (גם להשכרה) כמו גם, הגדלת היצע התרבות והפנאי במטרה למשוך אוכלוסייה צעירה להתיישב באזור.

"התוכנית הזאת שאנחנו מגישים היום לפיתוח הנגב כרוכה בהשקעה נוספת של 500 מיליון שקל", הוסיף ראש הממשלה. "ההשקעה היא בכל התחומים המרכזיים של החיים בנגב – המטרה היא להעלות את איכות החיים. היא מתרכזת בתעסוקה, בדגש על היי-טק. הנגב הופך להיות, במיוחד באר שבע הופכת במהירות להיות מרכז חשוב של היי-טק במדינת ישראל".

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

התכנית גובשה במסגרת ועדה בין משרדית בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר ומנכ"לית המשרד לפיתוח הנגב והגליל, אורנה הוזמן בכור. "היום זה יום מרגש במיוחד עבורי, כאיש הנגב, כשר לפיתוח הנגב והגליל, כאשר אנחנו באים היום עם המענה האזרחי למעבר צה"ל דרומה", אמר סילבן שלום בישיבת הממשלה.

צילום: מרק ישראל סלם

"היום אנחנו בעצם באים עם בשורה אמיתית ומאפשרים לכל מי שרוצה לעבור – להגיד לו, 'יש לך את האפשרות לעשות את זה כי בנגב יש היום תנאים לא פחות טובים מאשר במרכז הארץ, ולעתים אולי אפילו טובים יותר' – גם במחירי דיור, גם בחינוך, גם בתעסוקה וגם בשורה ארוכה של נושאים כמו תרבות ופנאי, שיש בהם לפי דעתי פיתוח ושגשוג אדיר באזור".

"חשוב להחריף את הסנקציות על איראן"

ראש הממשלה התייחס לנושא האיראני ואמר כי "חודש עבר מאז הבחירות באיראן – ואיראן ממשיכה לשעוט קדימה במהירות לפיתוח יכולת צבאית גרעינית. היא מרחיבה ומשכללת את מערך ההעשרה שלה, ובמקביל גם מפתחת כור פלוטוניום עם שני מסלולים להשגת חומר לפצצה גרעינית".

"אנחנו נחושים לעמוד על הדרישות שלנו – שהן חייבות להיות הדרישות של הקהילה הבינלאומית", הוסיף נתניהו. "אחת, להפסיק את כל ההעשרה; שתיים, להוציא את כל החומר המועשר; שלוש, לסגור את המתקן הגרעיני הבלתי חוקי בקום. אנחנו מאמינים שעכשיו, יותר מתמיד, לאור ההתקדמות הזאת של איראן, חשוב להחריף את הסנקציות הכלכליות ולהעמיד מול איראן אופציה צבאית אמינה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן