נתניהו: "עלינו להקים ממשלה רחבה – וכבר התחלתי בכך"

"תוצאות הבחירות מהוות הזדמנות לערוך שינויים שאזרחי ישראל מייחלים להם ושישרתו את כלל אזרחי ישראל", כך אמר הלילה יו"ר הליכוד-ביתנו, בנימין נתניהו. "אני מתכוון להוביל את השינויים הללו ולצורך זה עלינו להקים ממשלה רחבה ככל הניתן והתחלתי במשימה הזאת כבר הערב".

"הממשלה שנקים תתבסס על חמישה עקרונות מרכזיים", המשיך נתניהו. "עוצמה בטחונית מול האתגרים הגדולים שלפנינו, אחריות כלכלית מול המשבר הגלובלי המתמשך, אחריות מדינית בחתירתנו המתמדת לשלום אמת, הגברת השוויון בנטל והפחתת יוקר המחיה".

מלשכת נתניהו נמסר אתמול כי ראש הממשלה שוחח לפיד, ואמר לו כי "יש לנו הזדמנות לעשות דברים גדולים מאוד לטובת מדינת ישראל. מערכת הבחירות מאחורינו ועכשיו נוכל להתמקד בעשייה למען כלל אזרחי ישראל".

"אחריות כבדה הונחה הלילה על כתפינו", אמר המנצח הגדול של הערב, יאיר לפיד. "מדינת ישראל עומדת בפני אתגרים לא פשוטים. יש רק פתרון אחד כדי לצאת מן המצב הקיים והוא יחד".

"אנחנו מוכנים לשבת בממשלה עם יאיר לפיד. לא נפסול אף אחד, אבל מי שחושב שאפשר לעשות גיוס לכולם לא מבין על מה הוא מדבר", כך הגיב אתמול אלי ישי, אחד מראשי ש"ס, על תוצאות הבחירות לכנסת, אשר הפכו את מפלגת "יש עתיד" למפלגה השנייה בגודלה בכנסת ולמפלגה מרכזית במגעים הקואליציוניים.

"זו תוצאה מדהימה, זו מערכת הבחירות הכי קשה שהייתה לנו", אמר שותפו של ישי להנהגת ש"ס אריה דרעי, אשר אישר את נכונות המפלגה לשבת עם לפיד בממשלה משותפת תחת בנימין נתניהו. "אין מצב שנתניהו יקים ממשלה בלי ש"ס".

איזו קואליציה תוקם? לפיד, נתניהו ויחימוביץ' | צילום: רויטרס וארטיום דגל

"אחים ואחיות שלי, היום הקמנו בית חדש במדינת ישראל", אמר אמש נפלתי בנט בנאומו שלאחר הבחירות. "הקמנו בית שלא יהיה שבוי של טייקונים וברוני הריכוזיות. אנחנו ניבחן במלחמתינו עבור כל עם ישראל, הקמנו בית שבו כל ילד ידע ציניות גאה מהי".

"אין ספק שמתחוללת לנגד עינינו דרמה פוליטית", כתבה יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ'. "יש סיכוי גבוה למהפך, ולסוף ממשלת נתניהו. אעשה כל שביכולתי וכבר התחלתי לעשות זאת במהלך הערב – כדי לייצר קואליציה על בסיס חברתי כלכלי שתניע גם תהליך מדיני".

"יכול להיות שאנו נמצאים בפתחה של הזדמנות גדולה להכריב ממשלה חלופית לממשלת נתניהו", אמרה יחימוביץ' בפני תומכיה. "אעשה כל שביכולתי כדי לכנס את כל הכוחות שיהוו גוש נגדי לממשלה קיצונית, קפיטליסטית, שמתאכזרת לאזרחיה".

"תהום אידאולוגית עמוקה פעורה בין הדרך שלנו לדרך של נתניהו", סיכמה. "יש לנו הזדמנות לממשלה חברתית שגם תתניע תהליך שלום".

יו"ר התנועה ציפי לבני נאמה גם היא בפני תומכיה: "אנו רוצים להפוך את ישראל למדינה שמובילה תהליך מדיני לשלום. הגדלנו את גוש המרכז. אמרתי שאשאר, וחזרתי כדי להישאר".

הרב שי פירון, המשמש כמספר 2 במפלגת "יש עתיד" אמר על התוצאות כי "זה מאוד מרגש ומפתיע. ציפינו לעבור את התחזיות בסקרים, אבל לא חזינו מספר כזה גבוה של מנדטים".

בש"ס חוגגים, אך עלולים להישאר מחוץ לממשלה | צילום: מרק ישראל סלם

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן