נתניהו על תקציב הביטחון: "האיומים משתנים, וצריך להיערך"

"אנחנו מתחילים היום דיון שלא נעשה עד היום כמוהו בפורום של שרי ממשלת ישראל, בוודאי לא בפורום הכולל של מליאת הממשלה. בסופו של הדיון הזה אנחנו נתבקש להחליט לא רק כמה כסף יושקע בביטחון, אלא גם במה להשקיע את הכסף בתוך מערכת הביטחון", כך אמר הבוקר ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתיחת ישיבת הממשלה בדיון על תקציב המדינה.

"זהו דיון לא רק על סדר העדיפויות בין תקציב הביטחון לבין המשרדים האחרים המיוצגים כאן. זהו דיון על סדר העדיפויות בתוך תקציב הביטחון, לא עד הפרוטה האחרונה, לא בתוך כל סעיף וסעיף אבל בשאלות מרכזיות של בניין הכוח שקשורות לתוכנית הרב שנתית, לחמש השנים הקרובות, אולי לעשור הקרוב", אמר נתניהו.

צילום: רויטרס

נתניהו ציין כי "האיומים שמופנים לעבר מדינת ישראל משתנים, ואנחנו צריכים להיות ערוכים לכך. עלינו לדאוג לכך שהביטחון שממנו נהנים אזרחי ישראל בשלוש וחצי השנים האחרונות יימשך בתנאים המשתנים. אנחנו נשמע סביב שולחן הממשלה את הגורמים המקצועיים ונחליט מהי תפיסת הביטחון שמותאמת לשינויים הללו".

"אנחנו עברנו עשור של שמירה קפדנית על המסגרת התקציבית והיכולת שלנו לעשות זאת שמרה על כלכלת ישראל מפני המשבר העולמי, עד עתה בהצלחה יתרה. נהגנו כך גם בשלוש השנים האחרונות ואנחנו מתכוונים לנהוג כך גם עכשיו".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן