נתניהו שוקל נסיגה משטחים ביו"ש: "רעיון שתופס תאוצה בימין ובשמאל"

ראש הממשלה בנימין נתניהו רמז כי הוא שוקל נסיגה חד צדדית משטחים ביהודה ושומרון. בראיון לרשת "בלומברג" האמריקאית סיפר רה"מ כי בעקבות כישלון המשא ומתן המדיני עם הפלסטינים רעיונות לצעדים חד צדדיים תופסים תאוצה בממשלה, משמאל ומימין, אך הבהיר כי אין בכוונתו לחזור על הטעויות שנעשו בנסיגה מרצועת עזה.

נתניהו התייחס לפרסומים כי במקביל להצעות הסיפוח של השרים נפתלי בנט (סיפוח שטחי C שבו תומך עקרונית גם השר גלעד ארדן מהליכוד) וישראל כץ (הרחבת שטח השיפוט של ירושלים לגושי ההתנחלויות סביבה), דנים שרים אחרים בממשלה, ובראשם ציפי לבני וכן שר החוץ אביגדור ליברמן, ברעיונות פרגמטיים יותר כחלופה למו"מ ישיר עם הרשות.

"רעיונות לצעדים חד צדדיים עולים אצלנו גם משמאל וגם מימין", אמר נתניהו לבלומברג, והוסיף: "השאלה של ישראלים רבים היא אם קיימים צעדים כאלה שיכולים להיות גם יעילים. אנחנו רוצים מדינה פלסטינית מפורזת שמכירה במדינה יהודית והשאלה על הפרק היא איך נשיג זאת אם לא באמצעות משא ומתן".

"רוצים מדינה פלסטינית מפורזת". נתניהו | צילום: רויטרס

מדובר למעשה ברוח גבית שמקבלת שרת המשפטים והאחראית למו"מ המדיני לבני, אחרי שתקפה אמש את הצעותיהם של שרים בימין להתחיל בתכניות סיפוח שטחים ביהודה ושומרון ואמרה כי מדובר בהצעות שבימין יודעים שיידחו.

אחרי שבוע מתוח בין נתניהו ללבני על רקע פגישתה בשבוע שעבר עם ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן בלונדון, מתייצב שוב רה"מ לצד עמדתה העקרונית של השרה והבהיר: "אנחנו לא רוצים לחזור על הטעויות שנעשו ברצועת עזה אבל מנגד נצטרך לפעול כדי להבטיח שנישאר מדינה יהודית ודמוקרטית, בעלת רוב יהודי מוצק. אנחנו לא רוצים מדינה דו לאומית".

נתניהו השאיר בראיון את התשובה לשאלת הנסיגה החד צדדית מיהודה ושומרון פתוחה, אבל לא הכחיש כאמור כי גם רעיונות מהאגף המרכזי של ממשלתו עולים על שולחנו ורמז כי רעיונות הסיפוח של הימין אינם על הפרק בהדגישו את רתיעתו מאובדן הרוב היהודי, משמע ממתן אזרחות ישראלית לפלסטינים בשטחים שעל פי הצעות בנט וכץ אמורים להיות מסופחים בריבונות ישראל.

לכתבה במעריב השבוע

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן