סגן יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה: "אם לא נייצא גז – המחיר שלו יירד"

המועצה הלאומית לכלכה מורידים את ההתלבהות מההכנסות שיניבו מאגרי הגז החדשים למדינה. בכנס שנערך היום באוניברסיטת תל אביב בנושא שוק הגז, אמר סגן יו"ר המועצה מוריס דופרמן כי "הכנסות המדינה ממיסים לא ישנו את המשק הישראלי מקצה לקצה. זה הרבה מאוד כסף במונחי מדינת ישראל, אבל זה לא עד כדי כך דרמטי". 

לדברי דופרמן, "זו בהחלט הזדמנות לשפר את מצבנו הגיאופוליטי, אבל כנראה שגם זה לא יהפוך אותנו לחביבי המזרח התיכון. בין השאר, מכיוון המדינות שלידינו לא צריכות הרבה גז".

דופרמן סבור כי על מדינת ישראל לייצא את הגז מן המאגרים מכיוון שזה ימקסם את הכנסות המדינה מהם. הוא השווה את המאגרים לפרדס תפוזים ואמר: "תושבי מדינת ישראל אוהבים תפוזים ולכן אסור לכם לייצא תפוזים. פתאום יקומו מפעלים שייצרו מיץ תפוזים, וייצאו אותו, וההכנסות יהיו יותר נמוכות למדינה מאשר אם היא היתה מאפשרת ייצוא תפוזים".

צילום: אלבטרוס צילומי אוויר

בנוסף אמר דופרמן כי את הגז יש להפנות בעיקר לצורכי האנרגיה של המשק וכי המדינה לא צריכה לעודד תעשיות המבוססות על גז טבעי, משום שלדבריו, הדבר יביא לאובדן העצמאות האנרגטית של המדינה. 

בנוסף הביע דופרמן תמיכה בהצעת בנק ישראל למסות את התעשייה. לדבריו, "הסכנה העיקרית בהכנסות המדינה מהגז הטבעי היא איבוד המשמעת הפיסקלית. כבר היום, שרים בממשלה מנסים לשייך את ההכנסות העתידיות לפרוייקטים בתחומם. זה משבש את התנהלות המדינה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן