סוגרת את הפער: למה פייסבוק רוצה את מערכת הפרסום של מיקרוסופט?

אחרי שבילתה שנים בניסיון להיפטר מפלטפורמת הפרסום שלה, "אטלס", דווח כי מיקרוסופט נמצאת במגעים עם פייסבוק למכירת הטכנולוגיה, העוזרת למפרסמים ולסוכנויות הפרסום למקם את פרסומותיהם באתרי האינטרנט, ולעקוב אחר השפעתן.

לפני השיחות עם פייסבוק, ההצעה הגבוהה ביותר עבור אטלס עמדה על 30 מיליון דולר בלבד; זאת לאחר שמיקרוסופט רכשה אותה ב-2007 יחד עם חברת aQuantive בסכום של 6 מיליארד דולר.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

אין שום ערובה כי העסקה אכן תחתם; אולם מדוע בכלל מעוניינת פייסבוק לבצע אותה? יש המשערים כי מדובר בדרכה של פייסבוק לסגור את הפער מפלטפורמת AdSense של גוגל, זאת כאמור דרך פלטפורמה דומה אשר תציב את הפרסומות של פייסבוק באתרים אחרים בהתבסס על המידע הקיים ברשותה אודות הגולשים.

מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג. למה בכלל הוא מעוניין לקנות את אטלס? | צילום: רויטרס

יכול להיות. אולם אנו סבורים כי ישנה כאן מטרה גדולה יותר: הוכחה כי המודעות של פייסבוק אכן עובדות. זו היתה משימת העל של הרשת החברתית מס' 1 בשנה האחרונה, במיוחד מאז הנפקתה. היא אמנם פרסמה דוגמאות רבות לכך שהמודעות שלה מדרבנות את קצב המכירות, אבל מסיבה כלשהי, נותרו המפרסמים והסוכנויות סקפטיים.

אטלס תאפשר לפייסבוק להשלים את פתרון המעקב אחר השפעת פרסומות. בעבר כבר ביצעה החברה עסקה דומה עם חברת Datalogix, המודדת את כמות המכירות בעקבות צפייה בפרסומות מקוונות. עבור שוחרי הפרטיות, שלא היו מרוצים מלכתחילה משיתוף הפעולה עם Datalogix, הוספת רשת המודעות אטלס ודאי לא תגרום לאושר רב.

אולם אם תרכוש את אטלס, תוכל פייסבוק סוף סוף לסגור את הפער שבין כמות המודעות שהיא מציגה לבין כמות המכירות, תוך שימוש במידע אודות הגולשים, באופן שעד היום אף אחד מלבד גוגל לא ביצע.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן