סוד ההצלחה: אלו השלבים להקמת אימפריית Airbnb

אז מה מעניין כל כך ב- Airbnb? היא אחת מחברות הסטארט-אפ בעלות הצמיחה המהירה בעולם והחברה מספר אחת השנה לפי מגזין פורבס. אפילו אלו שלא היה סיכוי שישכירו את בתיהם לזרים מתחילים לגלות עניין בנושא. Airbnb מציעה משהו שאף אחת מחברות הנופש האחרות לא יכולות להציע – אמינות. בתרבות מקוונת שבה ביקורת רעה עלולה לגרום לפשיטת רגל ואילו דירוג גבוה של גולשים הוא הנכס היקר ביותר, למשתמשי Airbnb מאוד ברור מי אמין ומי לא.

אל תעזבו עדיין את העבודה היומית שלכם, אבל הנה כמה טיפים שעזרו לאנשים להקים עסק ולעשות הון קטן באמצעות Airbnb בלבד:

אמינות היא היכולת הגדולה ביותר שבראשותכם

לפני שנתחיל עם הטיפים הרציניים להפעלת העסק החדש שלכם ב- Airbnb חשוב שתבדקו אם יש לכם את מה שדרוש בכדי לנהל עסק מצליח. אם אתם לא אנשי עסקים אמינים אף אחד לא יחזור אליכם לבצע עסקה חוזרת ובוודאי שלא ימליצו עליכם למשתמשים אחרים. אך גם האנשים האמינים ביותר צריכים לדעת כי ניהול עסק כזה דורש הרבה זמן ואחריות.

צילום: thinkstock

יכול להיות שלאחר שתנסו להפעיל את העסק זמן מה בעצמכם אפילו תבינו כי הדרך היחידה להישאר במשחק היא להעסיק שירות ניהול אישי. אחת מהחברות המספקת שירות זה נקראת Guesty. חברה זו תעזור לכם להישאר מארחים זמינים ואמינים ע"י מענה ללקוחות במשך 24 שעות, 7 ימים בשבוע.

מציאת מוצר רווחי

כמו כל דבר בתחום הקנייה, מכירה ומסחר, הדרך הטובה ביותר להרוויח היא לקנות משהו במחיר מופחת ולמכור אותו ביותר. כאשר אתם מחליטים לחפש נכס, נצלו את המשאבים ש- Airbnb מעניקה לכם: למשל לוח השנה להזמנות. בעזרת כלי זה תוכלו לחפש דירה אחרת באותו האזור שבו אתם מחפשים ולבדוק כמה לילות הדירה מושכרת במהלך חודש מסוים. כך תוכלו להעריך את ההכנסות מהדירה בכל חודש. כעת שאתם יודעים כמה בערך תוכלו להרוויח בחודש מהדירה, תוכלו לחפש דירות הנמצאות בטווח המחירים המתאים לרווח.
נסו גם להשתמש בכלי Padmapper המשלב בין ממשק המפות של גוגל ורישומי Craigslist, במהלך חיפוש הדירה המתאימה עבורכם.

התחילו בקטן

קודם כל הלבישו את הדירה שלכם באופן מזמין כך שאנשים יהיו מעוניינים לגור בה, אך במקביל ספקו את האווירה הנקייה והחדשה, כאילו אף אחד לא גר שם לפניהם. הדירה זקוקה רק לריהוט ההכרחי מאיקאה, מיטה ספה, ארון וכלים מינימליים. הצעד הבא הוא פרסום הדירה באתר Airbnb. מאחר וכאמור האמינות היא החשובה ביותר בעסקים אלו, ייקח קצת זמן לקבל את הביקורות החיוביות והדירוג הגבוה. מאחרים רבים מציעים תעריף מיוחד לחמש האורחים הראשונים בדירה בכדי לקבל את הביקורות שיביאו את האורחים הבאים.

מזמין, נקי וחדש. כך תגרמו לאורחים להגיע | צילום: thinkstock

וודאו כי אתם מנצלים את שירות התמונות המקצועי של Airbnb – אתם תופתעו מההבדל שתמונות מקצועיות יכולות לעשות במשיכת משתמשים לפרופיל דירת הנופש. ברגע שתשיגו כמה ביקורות טובות מאורחים ותרוויחו מעט כסף תוכלו להכניס את העסק להילוך שני ולהרחיב את אימפריית ה- Airbnb שלכם.

אחרי שהעסק מתחיל להתגלגל יהיה זה נבון להשקיע במערכת ניהול אישית ל- Airbnb. מהרגע שאתם מחזיקים ביותר מנכס אחד להשכרה, הכל הופך למבלבל ומסובך יותר. ניתן למצוא חברות המעניקות גם שירותי ניקיון, גם תקשורת עם האורחים וגם הזמנות – כך הכל יהיה יעיל ומאורגן והאורחים יישארו שמחים. החברות הללו יעזרו לכם לייעל את הרישומים של הנכסים, כך שימוקמו גבוהה ברשימת החיפוש של האתר. אתם תהיו מופתעים מהמהירות שתיבת הדואר האלקטרוני שלכם תתמלא בניסיונות של אורחים להזמין את חופשתם מראש.

האורח הוא המהות

מאחר והמפתח לאמינות שלכם כמארחים נמצאת בידיו של האורח, יהיה זה חכם להעניק להם קצת מעבר לטיפול מקצועי. מה שמבדיל בין המארח הממוצע ב- Airbnb למארחים המוצלחים במיוחד הוא האקסטרה שהם מעניקים כדי להפוך את החוויה למיוחדת. מאחר ומה שאתם צריכים הן ביקורות טובות – תנו לאורחים משהו טוב לכתוב עליו.

הסוד הוא במחוות המיוחדות | צילום: thinkstock

חלק מהמארחים אוהבים להשאיר סלסלת מתנות או בקבוק יין על השולחן, ואלו שבאמת משקיעים מפנים את הזמן לקבל את פניהם של האורחים, להציג בפניהם את הדירה ולהמליץ להם על מקומות בילוי בעיר. איזרו אומץ ואל תפחדו לבקש מהאורחים בחביבות, כמובן, לכתוב ביקורת אודות הדירה שלכם.

למרות ש- Airbnb במהותו נוצר על מנת לשתף ולהחליף חוויות נופש, הוא טומן בחובו שפע של הזדמנויות לעשות עסקים וכסף.

– יואב וילנר הוא מנכ"ל חברת ראנקי וכן בלוגר במגזינים המובילים בעולם:
Forbes, Inc, Entrepreneur, VentureBeat, TheNextWeb.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן