סוכמה עיסקת פרטנר: חיים סבן רכש כ-30% מהחברה

עסקת פרטנר נחתמה בליל שבת, לאחר שהצדדים נועדו בהונג קונג וסיכמו את הפרטים האחרונים. איש העסקים חיים סבן רכש כ-30% מהחברה בעוד אילן בן דב וסקיילס (החברה האם של פרטנר) נשארו עם 15%.

סבן שילם 80 מיליון דולר ונטל על עצמו חוב של 300 מיליון דולר שסקיילקס חייבת לקרן האצ'יסון. במסגרת ההבנות בין הצדדים נטל סבן על עצמו את החוב של פרטנר כלפי האצ'יסון ההונג-קונגית. החוב ייפרש לשבע שנים תמורת חיזוק ביטחונות והעלאת הריבית, ובמסגרתו יזרים סבן כ-250 מיליון שקל לתוך סקיילקס בכדי לסייע לה בפירעון חובותיה.

סבן ובן דב | צילום: רויטרס ויוסי זליגר

לפני יותר מחודש הוציאה סקיילקס הודעה בה היא אישרה כי מתנהלים מגעים עם חיים סבן באשר לרכישת השליטה בחברה. כמו כן הודיעה החברה כי נבחנות גם עסקאות לאיתור מימון והמשך פעילות החברה.

יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון התייחס אז למגעים ולאפשרות כי פרטנר תימכר לחיים סבן שבעבר החזיק בשליטה בבזק: "האצ'יסון, סבן או כל גוף אחר בעל כיסים עמוקים ואורך נשימה צפויים לנצל את הרעלת המינוף של פירמידות התקשורת המקומיות על מנת לבצע השקעת ערך בשוק התקשורת המקומית. לא מפתיע כי צמד הגופים אשר הוזכרו כמועמדים לרכישת פרטנר עד כה הינם כאלו אשר כבר רשמו רווחי עתק בסיבוב הקודם שלהם בשוק התקשורת המקומי ולא מדובר במשקיעים גלובליים חדשים המזהים בוננזה", הסביר פגוט.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן