סוני השיקה את הפלייסטיישן 4; הקונסולה תצא לשווקים בחג המולד

סוני השיקה לפנות בוקר באירוע מיוחד בניו יורק את הדור הבא של קונסולת משחקי הווידאו שלה, הפלייסטיישן 4. הקונסולה החדשה תסייע לסוני להוביל את הדור הבא של חומרת משחקי הוידאו, ותגביר ככל הנראה את התחרות בשוק בינה לבין נינטנדו ומיקרוסופט.

אולם חובבי המשחקים עלולים היו להתאכזב: החברה לא הראתה את הקונסולה עצמה (אם כי הציגה הדגמות) ולא נקבה במחיר שתעלה. בסוני הבטיחו כי הקונסולה החדשה תצא לשווקים עוד השנה לקראת חג המולד, אולם לא נקבו בתאריך מדויק.

הקונסולה החדשה מכילה זכון מהיר מסוג 5DDR, מעבד במהירות 1.2 גיגה הרץ, מאיץ גרפי מתקדם וכונן בלו ריי. השלט של הקונסולה כולל משטח מגע קטן וכפתור שיתוף.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

ההכרזה של סוני מגיעה על רקע הספקולציות כי מיקרוסופט תחשוף בקיץ את היורשת של ה-Xbox 360 שלה. יצרניות קונסולת משחקי הווידאו מתמודדות כיום עם "מתקפה" של מכשירים ניידים במגרש שלהן.


השקת הפלייסטיישן 4, הלילה | צילום: רויטרס

טבלטים וסמארטפונים שיוצרו על ידי יריבות כמו אפל וסמסונג כבר חולשים על כ-10% משוק המשחקים, המוערך בכ-80 מיליארד דולר בשנה. בעוד כמה שנים צפויים המכשירים הניידים להערכת האנליסטים להיות יריב שווה בכוחו לקונסולות המשחקים.

"היא נראית טוב ויש לה הרבה משחקים טובים, אבל התעשייה שונה עכשיו", סיכם בילי פידגון, אנליסט בחברת Inside Network Research, לפלייסטיישן החדש. "הם יצטרכו יצטרכו להתמודד עם ירידה עקבית המכירות כמשתמשים עוברים לשחק בחינם בהתקנים ניידים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן