סוף ההרפתקה: דנקנר סיכם על מכירת מעריב תמורת 85 מיליון שקל

שנה וחצי אחרי שרכש את מעריב והציל את העיתון מסגירה, ושבוע אחרי שעלתה שנית סכנה לעתיד העיתון, החליט נוחי דנקנר להיפרד מן ההשקעה, והגיע להבנות על מכירת העיתון למו"ל של העיתון הימני "מקור ראשון" שלמה בן צבי במחיר של 85 מיליון שקל.

במסגרת העסקה, יעביר דנקנר לבן צבי את העיתון, אתר NRG, רשת המקומונים, המגזינים והזכיונות הקשורים בהם, הוצאת מעריב, זכויות הקניין הרוחני של מעריב, יתרות לקוחות, מנויים, רישיונות ונכסים. בית הדפוס של העיתון בבת ים, אשר הוצע למכירה אתמול על ידי מעריב, לא יהיה חלק מן העסקה.

עובר ידיים. מעריב | צילום: R&B Media

על פי ההודעה שהוציאה החברה לבורסה, בכוונת החברה להמשיך בשלב זה את פעילות בית הדפוס ואת פעילות העיתון עד למכירתו. כמו כן, נמסר ממעריב כי למיטב ידיעתה, בכוונת הרוכשת להמשיך את פעילות העיתון לאחר השלמת העסקה.

בהודעת מעריב נכתב כי בכוונת הרוכשת להציע לכ-300-400 עובדים מ-2,000 עובדי העיתון להיקלט כעובדי הרוכשת. השלמת העסקה נשוא דיווח זה כפופה לחתימת הסכם מכר מפורט ומחייב, קבלת אישורי המוסמכים של הצדדים וקבלת כל האישורים הנדרשים על פי דין.

בכוונת הצדדים להשלים את העסקה עד לראשית חודש אוקטובר 2012.

דנקנר רכש את מעריב באמצעות דסק"ש במארס 2011 מידיו של זכי רכיב תמורת 140 מיליון שקל לאחר שהעיתון נקלע לצרות. בשנה האחרונה הורע מצבה של אי.די.בי אחזקות, ועל רקע המשך ההפסדים של מעריב נאלצה החברה האם דסק"ש להזרים למעריב מאות מיליוני שקלים, האחרונים שבהם ביום שישי האחרון. בסך הכל, עלתה לדנקנר ההשקעה במעריב כ-350 מיליון שקל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן