Forbes Israel Logo

סוף החלום: חברת בטר פלייס הגישה בקשת פירוק לבית המשפט

6 שנים לאחר שהוקמה וביקשה לשנות את ענף הרכב והאנרגיה, הגישה הבוקר חברת בטר פלייס לבית המשפט המחוזי מרכז, בקשה לפירוק החברה ובתוך כך בקשה למינוי מפרק זמני.

בבקשתה ציינה החברה, כי לאור אי הצלחת סבב הגיוס האחרון של החברה, ולנוכח העדר משאבים מספיקים להמשך פעילותה, היא מבקשת את עזרת בית המשפט על מנת להבטיח לעובדיה, לקוחותיה ובעלי החוב שלה את מימוש הזכויות שלהם באופן המיטבי נוכח המשאבים שנותרו.

באשר לעתיד, טרם ברור מה יעלה בגורלם של יותר מ-300 עובדי החברה או באשר ל-940 המכוניות החשמליות שנמצאות כיום בכבישי הארץ, לעמדות ההטענה ולסוללות. גורמים בחברה אומרים לפורבס כי מרגע שיתמנה מפרק, החוק מתיר בידיו את הסמכויות הבלעדיות לקבל החלטות באשר לעתיד החברה.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

כרוניקה של נפילה: נקודות ציון להתנפצות החלום של בטר פלייס

ההגה בידיים טובות: הסיבה לכך שטסלה עדיין בחיים – והחשמליות האחרות מתקשות להמריא

השנה האחרונה הייתה שנה לא פשוטה עבור החברה, וכללה סגירת שווקים, צמצום כוח אדם, ומעבר לשיטות הפעלה אחרות. במקביל המשיכה החברה בחיפוש אחר השקעת המשך, איתור דגם חשמלי נוסף ובחינת חלופות אחרות להמשך הפעלתה. אך על אף הנסיונות של החברה, היקף ההכנסות נותר נמוך ולחברה נוצר תזרים מזומנים שלילי מתמשך שלא מאפשר את המשך הפעלת החברה באופן עצמאי.


צילום: רויטרס

בהודעה שהוציאה החברה נכתב כי בנסיבות שנוצרו, לא צלחה החברה במציאת חלופה אשר תאפשר את המשך פעילות החברה ולא צלחה בסבב הגיוס האחרון. בתוך כך מציינים בחברה כי לא נותר בידיה אלא לפנות באופן יזום לבית המשפט בבקשה למנות מפרק זמני אשר ימצא את הדרך האופטימלית למזער את הנזקים ולהימנע מסיטואציה של העדפת נושים. החברה תמליץ למפרק הזמני לתת את דעתו בהקדם לעובדי החברה וללקוחותיה ולאפשר את הפעלת הרשת ברציפות. 

"זהו יום עצוב מאוד בו מאמצינו לממש חזון אוניברסלי אשר שאף לנתק את התלות באנרגיה המזהמת לא צלח", אמרו בדירקטוריון בטר פלייס. "את החזון הוביל שי אגסי בדרך ארוכה ורצופת אתגרים, יחד עם משקיעים ושותפים אשר הפכו את חזונו למעשה של ממש. לצערנו, הדרך למימושו של החזון הייתה קשה ומורכבת ונתקלה במכשולים רבים. לא לכולם יכולנו, את חלקם הטכני עברנו בהצלחה ובחלקים אחרים לא עלה בידינו למרות המאמץ והמשאבים הכבירים שהושקעו".

"אך חשובה מכל היא העובדה, כי הכוונה היתה טובה וראויה", הוסיפו בחברה. "התכלית העסקית והרעיונית ניסתה להביא לשינוי חיובי בעולם בו אנו חיים, אשר בו, כולנו יודעים, אין ביטוח ליזמות. נדרשים העזה, אומץ, נחישות ומשאבים על מנת לטפח יזמות ולהפכה לתעשייה בת קיימא. החזון עדיין נכון וחשוב ואנחנו מלאי תקווה, כי בסופו של דבר ימומש לטובת עולם טוב יותר, אך Better Place כאמור לא תוכל לקחת חלק במימושו". 

דן כהן, מנכ"ל החברה הוסיף כי "זהו יום קשה עבור כולנו. הלכנו דרך ארוכה מתוך מטרה להגשים חזון עולמי. מתחילת דרכה היתה בטר פלייס פורצת דרך בתחום התשתית לרכב חשמלי והשלימה בהצלחה את פיתוח הטכנולוגיה והתשתית. מדינת ישראל היא המדינה הראשונה בה מכונית חשמלית יכולה לנסוע ללא הגבלה".

"לצערנו אחרי שנה בשלב המסחרי, נוכחנו כי למרות שביעות הרצון הרבה של הלקוחות מהמוצר, הוא לא התקבל בצורה מספקת בציבור הרחב ולא זכה לרוח גבית מספקת מיצרני הרכב", סיכם כהן.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.