סוף טוב: תלמיד אמריקאי המציא שעון, נעצר, וקיבל תמיכה לא צפויה

תוך שלושה ימים בלבד, אחמד מוחמד הפך מתלמיד בית ספר תיכון יחסית לא מפורסם, עם עניין ברובוטיקה, לאחד מהאנשים הכי מדוברים בקרב קהילת הטכנולוגיה בארה"ב. מוחמד, תלמיד בבית ספר באירבינג, טקסס, נעצר ביום שני לאחר שהביא לבית הספר שעון שהכין בבית, מאחר והמורים והמשטרה חשבו בטעות שהוא פצצה. מאז מוחמד שוחרר והמעצר המטריד שלו לא רק הצית דיון על יצירת פרופילים גזעניים (מוחמד הוא מוסלמי), אלא גם הביא לזרם של תמיכה מצד ענקי קהילת הטכנולוגיה האמריקאית ואפילו מצד פוליטיקאים בעלי כוח רב.

מארק צוקרברג כתב הלילה בעמוד הפייסבוק שלו דברים המביעים תמיכה במוחמד ובתבונה שלו, והזמין את התלמיד הטקסני הצעיר לבקר בחברה. "בטח ראיתם את הסיפור על אחמד, הילד בן ה-14 בטקסס שיצר שעון ונעצר כשלקח אותו לבית הספר. הכישרון והשאיפה לבנות משהו מגניב צריכים להוביל למחיאות כפיים, לא למעצר. אם אי פעם תרצה לבוא לפייסבוק, אשמח לפגוש אותך. תמשיך ליצור", כתב מנכ"ל פייסבוק.

מנכ"ל חברת בוקס אהרון לוי ומנכ"ל סקוור ג'ק דורסיי היו גם הם בין רשימה הולכת ומתארכת של ענקי טכנולוגיה, אשר בעזרת המדיה החברתית הראו את תמיכתם במוחמד.

אחמד מוחמד בעת מעצרו, אשר הצית סערה ציבורית | צילום: חשבון הטוויטר של Prajwol/ru

הנשיא אובמה והמועמדת לנשיאות הילרי קלינטון גיבו את מוחמד בטוויטר וגינו את המעצר. אובמה כתב "שעון מגניב, אחמד. רוצה להביא אותו לבית הלבן? אנחנו צריכים לתת השראה לעוד ילדים כמוך על מנת שיאהבו מדע. זה מה שהופך את אמריקה לנהדרת". הילרי קלינטון צייצה "השערות ופחד לא ישמרו עלינו בטוחים – הם מחזיקים אותנו מאחור. אחמד, הישאר סקרן ותמשיך ליצור".

מאוחר יותר הוזמן לבקר גם אצל חברות טכנולוגיה אחרות – טוויטר, אוטודסק, פורסקוואר ויריד המדע של גוגל (יחד עם ההאשטאג IStandWithAhmed). מנכ"ל אוטודסק קארל באס צייץ "אחמד, אל תתן לזה להפסיק את היצירתיות שלך. בוא לבלות באוטודסק ונעשה משהו חדש ביחד". בפורסקוואר כתבו שהם תומכים באחמד "כי גם אנחנו אוהבים ליצור דברים. אף פעם אל תפסיק להמציא את העתיד". ביריד המדע של גוגל צייצו "הי אחמד, אנחנו שומרים לך מקום ביריד המדע של גוגל בסוף השבוע הזה… רוצה לבוא? תביא את השעון שלך!".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן