“סוריה ניסתה לתקוף את מחשבי מערכת המים של חיפה”

יחידת "הצבא האלקטרוני של סוריה" נכשלה לפני כשבועיים בניסיונה לתקוף את מחשבי מערכת המים של חיפה – כך אמר היום יושב ראש המועצה הלאומית למחקר ופיתוח, פרופסור יצחק בן ישראל, במהלך אירועי "שבת תרבות" בבאר שבע.

לדברי בן ישראל נמצאת מערכת המים של חיפה בחדרה ומפוקחת מפתח תקווה. "בכל דקה מתבצעות מאות תקיפות רשת על מתקני תשתית לאומיים של ישראל כמו חברות אנרגיה וכלכלה", הוסיף בן ישראל. לטענתו, על פי חישובים שערכו מומחים נוצרים בכל יום כ-200 אלף וירוסים חדשים: "כל יום יוצרים בעולם עוד וירוסים. מעורבים בזה כשני מיליון איש, שיושבים וכותבים וירוסים כל הזמן, בכל העולם", אמר.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק


צילום: IngImages ASAP

בן ישראל התייחס גם לנושא הגרעין האיראני, ואמר כי מערך הגרעין של איראן יכול יהה להגיע לפצצה גרעינית בתוך זמן קצר. "האיראנים נמנעים מלעשות זאת מחשש להפצצה ישראלית-אמריקנית", הסביר.

ראש עיריית חיפה יונה יהב, טען כי הוא אינו מכיר את ניסיון התקיפה הסורי: "אנו מכירים בזה שחיפה כסמל הצפון היא יעד אסטרטגי לאויבינו, ולכן ממשיכים להתאמן בשוטף ולהתכונן לחירום". גם מנכ"ל תאגיד "מי כרמל", נור אלדן, טען כי לא ידוע לו על שום שיבוש במערכות המחשוב של מי כרמל בעיר בשבועיים האחרונים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן