“סטיב ג’ובס חשב על טלפון מתוצרת אפל כבר ב-1984”

המייסד המנוח של אפל, סטיב ג'ובס, חשב על טלפון ממותג מתוצרת החברה כבר בשנת 1984, אותה שנה שבה חשפה אפל את מחשב המקינטוש ששינה את השוק – כך גילה מנכ"ל אפל לשעבר ג'ון סקאלי.

"אני זוכר שחשבנו לעבוד על טלפוני מק בסוף 1984. סטיב חשב על המוצרים הללו כבר אז", אמר סקאלי בראיון ברשת CNBC. "הוא נהג לומר שהדברים הכי חשובים הם לא אלה שאתה בונה, אלא גם הדברים שאתה לא בונה. הוא היה קפדן מאוד בהתעקשות שלו על פשטות".

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

סקאלי, אשר עזב את אפל ב-1993, וכעת הוא שותף בחברת האחים סקאלי, אשר משקיעה בחברות וביזמים, אומר כי הוא לא חושב שגרסה מוזלת של האייפון, שעל פי מרבית הדיווחים צפויה לצאת לשוק כבר השנה, היא התפשרות על החזון של ג'ובס לסמארטפון.


ג'ובס | צילום: רויטרס

"אני לא חושב שזו תהיה התפשרות להוציא קו מוצרים רחב יותר. אני לא מעריך שהם יגיעו לטווח המחירים של 100 דולר למכשיר. אני כן מעריך שהם ישפרו גם את המוצרים היקרים יותר", הוא אמר.

"אחד הדברים המרכזיים בנוגע לאפל הוא שיש להם מעריצים קנאים. לדוגמא, כשהם שחררו לשוק את האייפד מיני, כל מי שהיה לו אייפד יצא וקנה מיני. אם אפל תוציא טלפון טוב יותר עם מסך גדול יותר, רבים ייצאו ויקנו גם אותו… אפל היא כמו ב.מ.וו, וב.מ.וו לא מתחרה בטווחי המחירים הנמוכים. אני חושב שאפל יסתדרו. המנכ"ל טים קוק עשה עבודה נהדרת בהכנת הבמה למוצרים מלהיבים בשנה הבאה. אני לא חושב שיהיה זינוק יצירתי אדיר בתעשיית הסמארטפונים, וכעת התעשייה מתבגרת ומתייצבת. אך אני כן משוכנע שנראה זינוק יצירתי מצד אפל, אולי לכיוון הטלוויזיה, או הטכנולוגיה הלבישה". 

סקאלי אמר בראיון גם כי הוא מעריך שהחברה שיש לה את הפוטנציאל להיות אפל הבאה היא אמזון. "האם יש מישהו שהוא סטיב ג'ובס הבא? אני חושב שג'ף בזוס קרוב למדי. הוא חכם מאוד, הוא יצירתי מאוד, הוא המציא מחדש את הדרך שבה מבצעים מסחר באינטרנט".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן